دبیر فرهنگ عمومی کشور گفت: با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کشور‌های همسایه نمایشگاه لباس ایرانی برگزار می‌شود.

مجید امامی دبیر نشست یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر گفت: لباس صرفاً عامل پوشش بدن نیست بلکه یکی از غذا‌های جدی روح انسان است. اگر دغدغه روح جامعه  را داریم، لباس فراگیرترین کالای مصرفی فرهنگی خانواده ایرانی است.

همچنین، قرار است با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کشور‌های همسایه نمایشگاه لباس ایرانی برگزار شود. البته امامی تاکید می‌کند که ما در پی ترویج مدلینگ زنده نیستیم، حمایت هم نمی کنیم، مجوز هم نمی دهیم اما تبلیغ محیطی حق تولیدکننده و طراح است. 

به گفته او، رویکرد جشنواره این است که در چند سال آینده افتخار خانواده ایرانی پوشیدن لباس صادراتی ایرانی باشد. دسترس پذیر بودن لباس سالم، عفیفانه، زیبا و ارزان بودن آن حق همه ایرانیان است.

رویکرد مهم دیگر این جشنواره صادر کردن مُد به جهان است؛ دلیل به تعویق انداختن جشنواره هم رسیدن به همین تاثیرگذاری است. برج میلاد برای بازدید مردم از آثار این جشنواره در نظر گرفته شده و به همین منظور ۲۱ تیر ۱۴۰۱، روز عفاف و حجاب روز آغاز جشنواره مد و لباس است.

یازدهمین دوره جشنواره مد و لباس در بخش رقابتی و غیررقابتی و بخش جانبی شامل طراحی لباس بانوان، طراحی لباس آقایان و بانوان، طراحی چادر و پوشش سر، طراحی پارچه، طراحی زیورآلات و تزئینات و طراحی کیف و کفش برگزار می شود.

تجلیل از مفاخر حوزه لباس ایران، تأکید بر طراحی لباس در مناطق محروم، حمایت از هنرمندان حوزه لباس در راستای عدالت فرهنگی دولت سیزدهم و اعطای نشان درجه یک هنری از جمله برنامه های این رویداد است.

به گفته خرمدره، مدیر بخش رقابتی جشنواره مد و لباس، امسال مسابقه زنده با عنوان ایده و اجرا هم خواهند داشت. برای اولین بار طراحان بسته بندی پوشاک نیز در بخش‌های جانبی جشنواره حضور دارند.

گفتنی است؛ سه محور نشست‌های پژوهشی این رویداد احیای ابعاد تاریخی، فرهنگی و اجتماعی، تولید پوشاک سلامت محور و صنعت پوشاک و محور سوم اقتصاد هنر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار