تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در آذربایجان غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان توسط ۴۳ اکیپ دامپزشکی اجرا می‌شود.

سید امید خلیل زاده گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در آذربایجان غربی توسط ۴۳ اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی به منظور نظارت بر مراکز عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی از ۱۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت سال آینده اجرا می‌شود.

وی می گوید: با توجه به ضرورت تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، عرضه فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت مصرف کنندگان در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، این طرح همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه، رستوران‌ها و غذاخوری‌های فعال در ایام نوروز با به کارگیری نزدیک به ۱۰۴ نفر ناظر بهداشتی و شرعی در دو شیفت کاری در سطح استان اجرایی می شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از شهروندان خواست: فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه و از خرید گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی بسته‌بندی شده با برچسب مخدوش خودداری کرده و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

خلیل زاده گفت: ستاد اجرایی نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان مستقر در اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با شماره تماس ۳۲۷۷۸۷۰۱– ۰۴۴ و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ و شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس ۳۲۴۲۶۸۴۸ -۰۴۴ از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر و از ساعت ۱۴ لغایت ۲۰ عصر آماده دریافت و ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سوالات و گزارشات مردمی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.