به گفته مسئولان ناسا با پرتاب مدارگرد اروپا کلیپر به مشتری احتمال کشف حیات در سیارات منظومه شمسی وجود دارد.

به گفته ناسا کار مونتاژ کاوشگر فضایی اروپا کلیپر از هفته پیش آغاز شده است. این ماموریت در اکتبر ۲۰۲۴ با موشک فالکون هوی اسپیس ایکس از مجتمع ۳۹A در مرکز کندی فلوریدا پرتاب می‌شود.

به گزارش interestingengineering، پس از رسیدن به سیاره مشتری مدارگرد Europa Clipper شرایط قمر‌های داخل آن را برای درک نحوه شکل گیری حیات بررسی می‌کند. احتمالا در سال ۲۰۳۰ مواد شیمیایی برای حیات از سطح قمر مشتری فوران می‌کند. به گفته رابرت پاپالاردو، دانشمند ناسا، احتمالا حیات در قمر مشتری با منشا حیات سیاره زمین متفاوت است. احتمالا در قمر اروپا یک اقیانوس با حجم دو برابر آب همه اقیانوس‌های زمین وجود دارد.

کاوشگر اروپا کلیپر

کاوشگر اروپا کلیپر پس از رسیدن به مشتری به دور آن می‌چرخد. این مدارگرد بیشتر مدت سفرش را خارج از میدان تابشی غول گازی سپری می‌کند. البته گاهی اوقات، برای ضبط فیلم و پرواز به ماه یخی نزدیک می‌شود. قبلا هم ماموریت کاسینی ناسا با همین روش تصاویری از مشتری را قبل از برخورد به جو آن ارسال کرده بود. ابزار‌های روی فضاپیما عمق و شوری اقیانوس و عمق یخ روی سطح آن را بررسی می‌کنند. این کاوشگر از یک ابزار راداری برای نقشه برداری از یخ اروپا و از یک مغناطیس سنج برای بررسی اعماق و شوری اقیانوس استفاده می‌کند.

حیات در قمر مشتری


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اتفاقا ناشناس که اصلا اطلاعت نداری
زیر یخ های اروپا احتمال داده شده آب وجود داره چجوری زیر آب زندگی کنیم
دوما درمای زیر ۱۵۰درجه مال اروپا نیست
سوما اتمسفر اروپا مثل اتمسفر زمین حدودا قلیزه
چهارما منظور از احتمال حیات رو سطح اروپاست نه زیرش
پنچما شما خودت داری میگی آب سرد اگه حرف شما هم درست باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۰ تير ۱۴۰۱
نگاه شما اشتباه هست. منظور از احتمال حیات در زیر یخ های قمر اروپا هست. در واقع ممکن هست زیر پوسته یخی این قمر آب سرد وجود داشته باشد و در آن حیات باشد. وگرنه در روی لایه پوسته آن امکان حیات به دلیل جو نامناسب و درجه پایین دما که زیر 150 درجه سانتی گراد هست غیر ممکنه!
آخرین اخبار