وزیر دفاع تایوان، درگیری پکن و تایپه را فارغ از نتیجه آن، برای هر دو طرف فاجعه آمیز خواند.

«چیو کو چنگ» در خصوص جنگ احتمالی چین و تایوان گفت: «هیچ کس جنگ نمی‌خواهد. واقعاً باید به طور کامل درخصوص این مسئله فکر کرد. اگر وارد جنگ شویم، برای همه فاجعه آمیز خواهد بود. تشکیلات دفاعی تایوان نگاه می‌کند و گوش می‌دهد، اما دهانمان را بسته‌ایم. ما تحولات را دنبال و خود را آماده می‌کنیم، اما آشکارا در این باره بحث یا مناظره نمی‌کنیم.»

قانونگذاران چینی در نشست سالانه مجلس قانونگذاری این کشور، نفوذ خارجی و جدایی طلبی در تایوان را مقصر تنش اخیر بین دو کشور دانستند و در عین حال قدرت قانونی و مالی چین را برای مقابله با تایوان افزایش دادند.

سخنگوی هیئت ارتش آزادی‌بخش چین گفت: «فعالیت‌های جدایی‌طلب و تبانی با نیرو‌های خارجی علت اصلی تنش و آشفتگی فعلی در تنگه تایوان است.»

«سرهنگ وو کیان»، با مقصر دانستن طرفداران استقلال تایوان عنوان کرد هرچه آمریکا و ژاپن بیشتر روی مسئله تایوان موج سواری کنند، پکن اقدامات سخت‌تری برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود انجام خواهیم داد.

این مقام دفاعی چین همچنین از افزایش بودجه دفاعی دفاع کرد و گفت چین رشد معقول و ثابتی را برای مقابله با چالش‌های امنیتی پیچیده به عنوان یک کشور بزرگ حفظ کرده است.

پکن، تایوان را به عنوان بخشی از قلمرو خود می‌داند و استقلال این کشور را در تضاد با سیاست «چین واحد» می‌بیند. چین همچنین از حمایت آمریکا از تایوان، که مهم‌ترین حامی بین‌المللی و تامین‌کننده تسلیحات جزیره محسوب می‌شود، خشمگین است.

در مقابل، دولت تایوان بار‌ها فشار چین را محکوم کرده و گفته است که فقط مردم تایوان حق دارند درباره آینده خود تصمیم بگیرند و تسلیم تهدید‌ها نخواهند شد.

در این میان، واشنگتن که از قدرت پکن در منطقه هراسان است، به تنش‌های موجود دامن می‌زند و با ارسال تسلیحات به جزیره در آتش تنش‌ها می‌دمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
جنگنده F16 بدرد سطل آشغال میخوره و در برابر ناوگان هوایی مدرن چین حرفی برای گفتن نداره

تایوان 250 تا F16 اسقاطیلی هم داشته باشه 4 روز بیشتر نمیتونه دووم بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
F16 یک جنگنده آشغال هستش که 48 سال پیش ساخته شده
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۰:۳۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
تایوان نزدیک 300 فروند جنگنده آمریکایی و فرانسوی خریده
اگر فرودگاه هاش بمب باران نشه
میتونه 2_3 روز مقاومت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
امریکا هم که جرعت دفاع از هیچ کشوری رو نداره
ففط با فروش سلاح جنگ به راه میندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
امریکا همین جور که روسیه رو به جنگ کشوند تا تضعیف و از بین ببره کشور چین و تایوانم به جان هم می ندازه عراق افغانستان سوریه یمن لیبی سومالی و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
فاجعه نخواهد بود چون سریع اتفاق میافته. یه روز صبح از خواب پامیشید میبینید چند میلیون نیروی چینی ریختند تو تایوان کنترل همه چی رو به دست گرفتند. آمریکا هم مثل قضیه اوکراین فقط از راه دور براتون دعا می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
دور از انتظار نیست.
آخرین اخبار