اتحادیه اروپا چهارمین بسته تحریمی علیه روسیه را صادر می‌کند

چهارمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا شامل تعلیق عضویت روسیه در صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و حذف صادرات کالا‌های لوکس به روسیه خواهد بود.

اورزلا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا رفتار تجاری و اقتصادی ممتاز با مسکو را تعلیق می‌کند، استفاده از دارایی‌های رمزنگاری شده را سرکوب می‌کند و صادرات کالا‌های لوکس اتحادیه اروپا و واردات کالا‌های آهن و فولاد به روسیه را ممنوع می‌کند.

اقدامات جدید به منزله چهارمین مجموعه تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل تهاجم ماه گذشته این کشور به اوکراین است که با آمریکا و سایر متحدان گروه ۷ هماهنگ شده است.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: «فردا، ما بسته چهارم اقدامات را پیاده خواهیم کرد تا روسیه را منزوی کرده و منابع مالی که برای جنگ استفاده می‌کند را تخلیه کنیم.»

اتحادیه اروپا همراه با دیگر متحدان غربی از جمله آمریکا، وضعیت تجاری روسیه به عنوان «محبوب‌ترین کشور» را لغو خواهد کرد. اتحادیه همچنین واردات کالا‌های بخش آهن و فولاد را ممنوع خواهد کرد.

فون در لاین در بیانیه‌ای اعلام کرد که حقوق عضویت روسیه در نهاد‌های چندجانبه پیشرو مانند صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به حالت تعلیق درخواهد آمد. فون در لاین گفت: «روسیه نمی‌تواند قوانین بین‌المللی را نقض کند و در عین حال انتظار داشته باشد از امتیازات نظم اقتصادی بین‌المللی بهره‌مند شود.»

اتحادیه اروپا به طور خاص صادرات کالا‌های لوکس اتحادیه اروپا به روسیه را که به عنوان ضربه‌ای به نخبگان سیاسی روسیه طراحی شده است، ممنوع خواهد کرد. در نهایت، این بلوک سرمایه گذاری‌های جدید اروپایی در بخش انرژی روسیه را ممنوع خواهد کرد.

فون در لاین گفت: «این ممنوعیت شامل تمام سرمایه‌گذاری‌ها، انتقال فناوری، خدمات مالی و ... برای اکتشاف و تولید انرژی می‌شود.»

گروه ۷ نیز هفته آینده تشکیل جلسه خواهند تا از کارایی تحریم‌ها اطمینان حاصل کنند. جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، کمی بعدتر اضافه کرد که در حال ارائه پیشنهاد‌هایی برای قرار دادن بیشتر الیگارش‌ها، بازرگانان و شرکت‌های روسی در لیست سیاه است. اتحادیه اروپا تاکنون ده‌ها نفر را با ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌ها مواجه کرده است.

بورل بدون این‌که مشخص کند چه زمانی قانون جدید اعمال خواهد شد، گفت: «با این تحریم‌ها، ما به دنبال الیگارشی‌ها، نخبگان سیاسی، خانواده‌های آن‌ها و تجار برجسته که منبع درآمد قابل توجهی برای رژیم هستند، خواهیم بود.»

بر اساس گزارش دفتر آمار اتحادیه، واردات کالا‌های اتحادیه اروپا از روسیه در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۴۵ میلیارد یورو (۱۵۸.۷ میلیارد دلار) بوده که از این میزان ۱۰۱ میلیارد یورو به نفت و گاز اختصاص داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۱۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
آمریکا و عوامل جنایتکار تولیدگر ویروسهای کروناهای مختلف باید جوابگوی جامعه بهداشت و سلامت جهانی باشند که با جنایتهاشون دستشون به خون تمامی کشته شدگان کرونایی در سر تا سر جهان آلوده است و جمع بسیاری از مردم جهان رو روزانه عزادار و داغدار عزیزانشون کردند باید به آمریکای کثیف جنایتکار خبیث حمله گسترده کرد و این رژیم حکومت فراعنه خبیث مافیایشون را با شدت و حدت هر چه تمامتر نابود کرد و از صفحه روزگار این نژادپرستان کثیف برده داران را محوشون کرد که جهان را آلوده کرده اند و هر از چند یکبار هم ویروس جهش یافته هوشمند دیگری را وارد جهان می کنند و تعداد بسیاری دیگر از مردم جهان را داغدار کردند مداوم می کشند مردم جهان رو با ویروسهای مختلف کرونایشان باید جامعه جهانی دولت حکومت منحوس آمریکا و همپیمانانش رو نیست نابودشان کند ننگ مرگ بر آمریکای جنایتکار فاسد فاسق چپاولگر غارتگر شکنجه گر آدمکشهای تروریست جهانی باد درود به شرف هر کسی و هر کشوری که داره با ناتوی خبیث و آمریکای کثیف و همپیمانان نجس ملعونشون مقتدرانه و قدرتمندانه می جنگند توف اوف بر آمریکا و همپیمانان خبیث ملعونینش همگیشون رو باید در یک جنگ سخت جانانه جهانی نابودشان کنید که جلوی نابودی بشریت و نسلکشی بشریت برای همیشه طول تاریخ بشریت گرفته شود مرگ بر آمریکای خبیث و همپیمانانش آمریکا و همپیمانان ملعونش باید توان بسیار بسیار بسیار سخت سنگینی به جهانیان پرداخت کنند و باید هزینهای سختی را متحمل شوند و باید حاکمیتهایشان نابود و محو شوند در جهان برای همیشه به زباله دان تاریخ بشری انداخته شوند تا جهان آرام و ایمن و امن گردد . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۰۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
آمریکا و عوامل جنایتکار تولیدگر ویروسهای کروناهای مختلف باید جوابگوی جامعه بهداشت و سلامت جهانی باشند که با جنایتهاشون دستشون به خون تمامی کشته شدگان کرونایی در سر تا سر جهان آلوده است و جمع بسیاری از مردم جهان رو روزانه عزادار و داغدار عزیزانشون کردند باید به آمریکای کثیف جنایتکار خبیث حمله گسترده کرد و این رژیم حکومت فراعنه خبیث مافیایشون را با شدت و حدت هر چه تمامتر نابود کرد و از صفحه روزگار این نژادپرستان کثیف برده داران را محوشون کرد که جهان را آلوده کرده اند و هر از چند یکبار هم ویروس جهش یافته هوشمند دیگری را وارد جهان می کنند و تعداد بسیاری دیگر از مردم جهان را داغرن مداوم می کشند باید جامعه جهانی دولت حکومت منحوس آمریکا رو نیست نابودشان کند ننگ مرگ بر آمریکای جنایتکار فاسد فاسق چپاولگر غارتگر شکنجه گر آدمکشهای تروریست جهانی باد درود به شرف هر کسی و هر کشوری که داره با ناتوی خبیث و آمریکای کثیف و همپیمانان نجس ملعونشون مقتدرانه و قدرتمندانه می جنگند توف اوف بر آمریکا و همپیمانان خبیث ملعونینش همگیشون رو باید در یک جنگ سخت جانانه جهانی نابودشان کنید که جلوی نابودی بشریت و نسلکشی بشریت برای همیشه طول تاریخ بشریت گرفته شود مرگ بر آمریکای خبیث و همپیمانانش آمریکا و همپیمانان ملعونش باید توان بسیار بسیار بسیار سخت سنگینی به جهانیان پرداخت کنند و باید هزینهای سختی را متحمل شوند و باید حاکمیتهایشان نابود و محو شوند در جهان برای همیشه به زباله دان تاریخ بشری انداخته شوند تا جهان آرام و ایمن و امن گردد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار