رئیس‌جمهور روسیه، به امانوئل مکرون و اولاف شولتس، شواهدی مبنی بر نقض قوانین حقوق بشر توسط مقامات کی‌یف ارائه کرد.

ولادیمیر پوتین از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، خواست تا به مقامات کی‌یف برای توقف اقدامات غیر بشردوستانه خود علیه جدایی طلبان اوکراینی فشار بیاورند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه در ادامه صحبت‌های خود به چند مورد از موارد نقض جدی قوانین حقوق بشردوستانه بین المللی توسط نیرو‌های امنیتی اوکراین، از جمله اقدامات تلافی جویانه علیه مخالفان کی‌یف، گروگان گیری، استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی، قرار دادن سلاح‌های سنگین در مناطق مسکونی و نزدیک بیمارستان ها، مدارس و مهدکودک ها، اشاره کرد.

پوتین به مکرون و شولتس درباره سلسله مذاکرات نمایندگان روسیه و اوکراین که در روز‌های اخیر به صورت ویدئویی انجام شد، به تفصیل توضیح داد و در انتهای این تماس هر سه نفر توافق کردند که تماس‌ها را در مورد مسائل اوکراین ادامه دهند.

چندی پیش امانوئل مکرون و اولاف شولتس مشترکاً با رئیس‌جمهور روسیه تماس گرفته بودند و خواستار آتش‌بس فوری در اوکراین شدند.

 پوتین پیش از این در اظهاراتی با غیرقانونی خواندن تحریم‌ها علیه روسیه، خطاب به کشور‌های غیردوست گفت که روسیه به تعهدات خود در بخش انرژی پایبند است و  به صادرات انرژی از جمله انرژی‌هایی که از اوکراین عبور می‌کند ادامه خواهد داد.

او همچنین خاطرنشان کرد که کشور‌های غربی مردم خود را فریب می‌دهند و در تلاش هستند تا روسیه را مسئول قیمت بالای انرژی بدانند. راه حل‌های قانونی برای پاسخ قاطعانه به شرکت‌های خارجی که تولید خود را در روسیه بسته و متوقف می‌کنند، وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Cyprus
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
هر کی از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده میکنه باید نابود بشه
Cyprus
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
اوکراینی = افراطی
آخرین اخبار