رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از برگزاری اولین یادواره شهدای شهرداری آبادان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

قاسم بغلانی رئیس شورای شهر آبادان گفت: بنا داریم با همت جمعی نهادهای فرهنگی شهر و پیگیری شهردار آبادان، اولین یادواره شهدای شهرداری آبادان را برگزار کرده و ازخانواده های مکرم شان برای اولین بار تجلیل شود.

او تاریخ احتمالی برگزاری این برنامه را پاییز سال آینده اعلام کرد.

رئیس شورای شهر آبادان در ادامه به نقش بسیج ارگان ها و ادارات آبادان در دوران دفاع مقدس اشاره و از شهرداری و شهدای شهرداری آبادان به عنوان یکی از مهم ترین سازمان هایی موثر در آن دوران یاد کرد.

او گفت: بنا به روایت ایثارگران و پیشکسوتان دوران جنگ تحمیلی، کارکنان و کارگران شریف شهرداری آبادان حتی در دوران محاصره و شرایط سختی که بر این شهر حاکم شد، دست از تلاش، انجام وظیفه و خدمت برنداشتند و همواره سعی کردند تا جایی که می توانند شهر را برای مدافعان مردمی در حالت عادی و آماده نگه دارند.

بغلانی شمار شهدای شهرداری آبادان را ۲۴ شهید اعلام کرد که بنا به گفته های او اغلب آنان در حین انجام وظیفه در سطح معابر مورد اصابت ترکش و آتش دشمن قرار گرفتند و به مقام رفیع شهادت رسیدند.

او گفت: این نوع ایثاگری و جان فشانی در نوع خود بی نظیر است.ضمن اینکه اولین شهردار شهید کشور یعنی شهید دشتی زاده ، شهردار آبادان بوده و لازم است در این زمینه کار تبلیغی و فرهنگی بهتری صورت گیرد.

با اشاره به فرارسیدن روز ملی شهدا ، شهیدان را مایه عزت ، سربلندی و افتخار ملت ایران خواند و گفت: داشته های امروز ما به برکت مجاهدت و جانفشانی های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مرهون صبر و پایداری و بصیرت خانواده های معظم آنهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.