حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: شهید ایرانمنش، اسوه اخلاص و اخلاق و الگوی شاخصی برای تمامی نسل‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز در مراسم یادواره شهید علی ایرانمنش و ۳ شهید معلم تربیت بدنی استان کرمان گفت: در تاریخ تمام ملت‌ها و ادیان هر جامعه‌ای برای این که انسان برتر کیست؟ معیار و ارزشی دارد و افراد را با آن می‌سنجد.

به گفته او در نگاه دینی ما سه معیار، ملاک ارزشیابی انسان‌ها هست که هر سه معیار برای شهید ایرانمنش بسیار برجسته است، اولین معیار تقوا است، تقوا به معنی خداترسی و مراقبت از گفتار و رفتار و عمر را در راه رضایت خدا صرف کردن است.

امام جمعه کرمان می‌گوید: معیار دوم، علم، فهم و درک است، براساس قرآن آن‌ها که می‌دانند با آن‌ها که نمی‌دانند مساوی نیستند، شهید ایرانمنش در دو عرصه حوزه و دانشگاه تحصیل کرده بود و اسوه اخلاص و اخلاق بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: معیار سوم هم جهاد در راه خدا است که از ارزشمندترین فضیلت ها است؛ بنابراین شهید ایرانمنش می‌تواند از الگو‌های برگزیده برای همه اقشار مردم باشد که امیدواریم بتوانیم راهش را ادامه دهیم.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این آیین گفت: در استان کرمان ۲۳۲ شهید فرهنگی و هزار و ۳۱۹ دانش آموز شهید وجود دارد که آموزش وپرورش کرمان به تبع این غنی بودن از شهدای والامقام، سند دار افتخار و غرور در این زمینه است.

به گفته او شهید ایرانمنش سه ویژگی روحانی بودن، مدیرکل بودن و امام جمعه موقت بودن را دارد به همین خاطر به‌عنوان شهید شاخص فرهنگی در کشور معرفی شده است.

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: شهدا برای توسعه اسلام ناب محمدی رفتند و امروز ما میراث‌دار نعمت بزرگی هستیم که از برکت شهدا به جای مانده است.

در آخر مراسم با حضور باهنر عضو کمیسیون مصلحت نظام، نماینده ولی فقیه در استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی از خانواده‌های شهیدان ایرانمش، بیگلری و ضیا تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار