رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس به دشواری‌های عملی کردن مبحث اشتغالزایی خصوصا در مناطق کم برخوردار اشاره و گفت: اشتغالزایی در مناطق محروم نیازمند حمایت همه جانبه دولت است.

اسماعیل قزل‌سفلی در ششمین جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استانداری فارس ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت جذب تسهیلات تبصره ۱۶ و فرصت‌های شغلی ایجاد شده در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، قطب‌های صنایع تبدیلی و مشاغل خرد و خانگی توسط جهادگران کارآفرین گفت: اشتغال زایی در ادبیات اقتصادی کار سختی است حال اشتغال برای محرومین در مناطق کم برخوردار سختی مضاعفی دارد لذا نیازمند حمایت و تسریع در کار‌ها هستیم تسهیل در صدور مجوز‌های کارگاه‌ها خانگی را خواستاریم.

او، به مهمترین خدمات این نهاد در حوزه اشتغال و کار آفرینی پرداخت و گفت: بسیج سازندگی طبق رسالت انقلابی که دارد همواره به دنبال کمک به دولت‌ها بوده و بر اساس برنامه جامع محرومیت زدایی مردم پایه‌ای که طراحی کرده‌ایم در دو حوزه "عمرانی" و "اقصاد و اشتغال" با محوریت جهادگران عزیز در حال فعالیت است.

به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس، ورود به عرصه‌های اقتصادی مقاومتی، اجرای قطب‌های صنایع تبدیلی کوچک، راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی سه حوزه مهمی فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی درباره اقتصاد و اشتغال است. در موضوع قطب‌های صنایع تبدیلی، برای هر کدام از شهرستان‌ها و مناطق فارس یک قطب صنایع تبدیلی تعریف کرده ایم و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم، چون که راه توسعه روستا‌ها را تقویت صنایع تبدیلی می‌دانیم.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس در خصوص فعالیت‌ها در حوزه مشاغل خرد و خانگی نیز گفت: یکی از کار‌های خوبی که در این زمینه راه‌اندازی شده صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج به صورت مردم یار است که نتیجه آن راه‌اندازی مشاغل خرد خانگی و سپس تشکیل تعاونی‌ها می‌شود. الگویی که بسیج سازندگی در این مسیر دنبال می‌کند در واقع توانمند سازی مردم و تسهیل گری در راه اندازی مشاغل است؛ لذا طرحی است که توسط خود مردم فکر و ایده داده می‌شود و خودشان اجرا و نظارت می‌کنند و در واقع تسهیل گر ما نقش مکمل در این زمینه دارد.

قزل‌سفلی گفت: مهمترین برنامه ما در این زمینه راه‌اندازی تعاونی‌هاست و به دنبال این هستیم که صندوق‌ها پس از تشکیل تبدیل به تعاونی‌ها بشوند و در مرحله بعد تعاونی‌ها به اتحادیه ارتقاء یابند که در این زمینه دستگاه‌های مرتبط کمک‌های خوبی انجام می‌دهند البته انتظار حمایت بیشتر داریم تا هم راه‌اندازی این مشاغل و کارآفرینی و هم ارائه تسهیلات بانکی با سرعت بیشتری انجام شود و این را برکت کار خود بدانید و یک کمک رسانی به مردم مناطق محروم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار