سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش آموزان برای ساختن ایران قوی به سلاح علم و ایمان مجهز شوند.

حسنعلی عزت خواه  گفت: برای ترویج گفتمان صلح و عدالت دانش آموزان را با فرهنگ مهدویت بیش از پیش آشنا کنیم.

او در آیین تجلیل از برگزیدگان علمی دبیرستان شاهد یاسوج با گرامیداشت دهه مهدویت و تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان می گوید: در ایام دهه مبارک مهدویّت همه نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها وظیفه دارند برای ترویج فرهنگ مهدویت تلاش کنند که در این میان آموزش وپرورش رسالت خطیری بر عهده دارد.

عزت خواه با اشاره به ایثار و فداکاری انبیا و اهل بیت (ع) در مسیر حق خواهی و توجه انسان به خدا گفت: امروز خوشبختانه در نظام اسلامی ملت شریف ایران نگاه خاصی به حضرت حجت و انتظار فرج دارند.

به گفته سرپرست آموزش و پرورش استان، در عصری زندگی می‌کنیم که انسان و بشریت بیش از هر زمان دیگری با مشکلات و مظالم زیادی در جوامع بشری مواجه است که پایان این مظالم با ظهور منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) تحقق می‌یابد.

او با بیان اینکه وظیفه ما نسبت به روز نیمه شعبان توجه به فضایل خاص آن است گفت: یکی از اصول دین اسلام، امامت است و شیعه با ولایت شناخته می‌شود پس همه وظیفه داریم برای ترویج گفتمان صلح و عدالت دانش آموزان را با فرهنگ مهدویت و انتظار بیش از پیش آشنا کنیم.

عزت خواه در ادامه سخنانش با تبریک ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا نیز می گوید: شهادت بالاترین مقامی است که خداوند به بندگانش عطا نموده است و خانواده‌های شهدا به تعبیر امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب چشم و چراغ ملت بزرگ ایران هستند که ادامه راه آن‌ها باعث عاقبت بخیری در دنیا و آخرت می‌شود.

او گفت: اگر امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و امنیت قرار دارد و در بسیاری از معادلات جهانی تاثیرگذار است به برکت خون پاک شهد ا است.

عزت خواه، تکریم مجاهدت خالصانه و پاسداشت نقش والای خانواده‌های معظم شهدا را وظیفه شرعی، اخلاقی و انقلابی همه ارادتمندان به اسلام و انقلاب دانست و خطاب به دانش آموزان می گوید: شما دانش آموزان به عنوان آینده سازان و مدیران فردای ایران اسلامی رسالت بزرگی بردوش دارید که باید به سلاح علم وایمان برای ساختن ایران قوی مجهز شوید.

به گفته سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان، نظام آموزش و پرورش تولید ثروت می‌کند و نباید فراموش کنیم که امنیت و آموزش مقدمه توسعه پایدار در تمامی جوامع بشری به شمار می‌رود و سرمایه انسانی نیز توسعه هر کشور را رقم می‌زند.

عزت خواه با بیان اینکه هم اکنون ۷ هزار و ۴۶ دانش آموز در مدارس شاهد تحصیلی می‌کنند می گوید: این تعداد دانش آموز در ۲۲ آموزشگاه نمونه شاهد و ۶ مدرسه ایثارگران تحصیل می‌کنند.

در این آئین از دبیران و دانش آموزان نمونه علمی -تربیتی دبیرستان پسرانه یاسوج تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.