مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: ۴۹ طرح ورزشی تا پایان سال ۱۴۰۱ برای استفاده دانش آموزان، والدین و فرهنگیان در این استان احداث خواهد شد.

علی حجر گشت گفت: قراداد ساخت تعداد ۴۹ طرح ورزشی هفته قبل با وزارت آموزش و پرورش منعقد شدکه  در بخش دولتی ۱۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هاکه نقش مهمی در ارتقای سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش استان دارند، اختصاص یافت.

او گفت: در قالب این تفاهمنامه ۴۰ زمین چمن مصنوعی فوتبال، ۴ زمین والیبال ساحلی و ۵ باب سالن ورزشی جدید درسال ۱۴۰۱ در مدارس استان احداث می‌شود.

آقای حجرگشت گفت: با همه تلاش‌های انجام شده و ۲ برابر شدن فضا‌های ورزشی استان در سال‌های اخیر سرانه فضا‌های استان در رتبه ۳۲ کشور قراردارد.

او گفت: برای افزایش سرانه ورزشی دانش آموزی در استان البرز نیاز به مشارکت و همراهی خیرین، شورا‌های اسلامی شهرو روستا و شهرداری‌ها داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان البرز با همه محدودیت‌ها و کمبود‌ها درسال‌های گذشته توفیقات بسیاری در المپیاد‌های ورزشی دانش آموزان کشور ۸۱ کاپ قهرمانی، ۱۵ کاپ اخلاق و یک هزار و ۱۳۸ مدال رنگارنگ کسب کردند.

او با بیان این که طرح کشوری مردمی کردن فضا‌های ورزشی نیز در البرز آغاز شده، گفت: این طرح به منظور عملیاتی کردن ساحت زیستی و بدنی به عنوان یکی از سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین اجرا می‌شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اجرایی شدن این طرح تمام دانش آموزان به همراه اولیای خود در ۲ بخش مادر و دختر و پدر و پسر می‌توانند به صورت رایگان از فضا‌های ورزشی استفاده کنند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.