نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: با نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور شاهد افزایش ۳ هزار مگاواتی مصرف انرژی در ۶ ماهه اول سال خواهیم بود که دولت باید مسئولیت تأمین آن را بر عهده بگیرد.

رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس در تذکری شفاهی درباره طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور گفت: با ثابت ماندن ساعت در ۶ ماه اول سال ۳۰۰۰ مگاوات مصرف انرژی بالاتر می‌رود در حالی که ما از سال گذشته در تأمین برق کشور با مشکل مواجه هستیم. در تابستان گذشته ما در استان گلستان و سایر نقاط کشور با قطع روزانه هفت الی هشت ساعته آب و برق مواجه بودیم. کشور‌های اروپایی که مشکل قطع برق یا آب را ندارند.

نمایندگان موافقِ طرح لغو قانون تغییر ساعت، بی‌تأثیر بودن تغییر ساعت‌ها در صرفه‌جویی اقتصادی و اختلال در ساعت بیولوژیک را از دلایل موافقت خود بیان کرده‌اند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس اعلام کرد: از چند ماه دیگر دولت باید تمهیدات لازم برای تأمین برق در فصل گرما را بیندیشد، اما این طرح برخلاف اصل ۷۵ بوده و دارای بار مالی است. باید دولت نیز آمادگی خود را در خصوص جبران انرژی اعلام کند.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: این اقدام نسخ قانون است و بار مالی برای دولت ندارد.

نمایندگان مجلس با ۱۵۵ رای موافق در مقابل ۷۰ رای مخالف، با کلیات طرح لغو قانون تغییر ساعت رسمی کشور موافقت کردند. طبق این قانون، ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام شهریور به حال سابق برگردانده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
باسلام خدمت جناب آقای دکتر ابوترابی و ممنون از پیگیری دغدغه مردم در خصوص عدم تغییر ساعت. پژوهشگرانی(!!!) که به صورت یک بعدی در خصوص تغییر ساعت با صرف میلیون ها تومان از پول بیت المال به اصطلاح تحقیق و پژوهش می کنند خوبست بدانند:
1-تغییر ساعت موجب طولانی شدن روز شده و موجب تشدید افسردگی افراد خصوصا در بعدا ظهرهای گرم و کسل کننده تابستان و افزایش بیماری های روحی و روانی و... و ایجاد مخاطره در سلامت مردم و به تبع آن افزایش هزینه های دولت، بیمه ها و ...در زمینه سلامت می گردد.
2-با طولانی شدن روز و کوتاه شدن شب، مردم شب نشینی ها و تماشای فیلم ها و در کنار خانواده بودن را تا پاسی از نیمه شب ادامه داده، که این امر ضمن تهدید جدی سلامت مردم به دلیل به هم خوردن ساعت خواب، موجب ایجاد کسالت و چرت زدن افراد در فردای کاری و خوابیدن در محل کار در بعد از ظهر ها برای جبران کم خوابی میگردد که این امر، کاهش جدی بهره وری را در پی خواهد داشت که هزینه سرسام آور این امر نیز از جیب بیت المال پرداخت می گردد.
3-مشکلات امنیتی و اجتماعی و.. هم بماند برای پژوهش مجدد محققان از پول بی زبان بیت المال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
فعلا که شورای نگهبان شده همه کاره و تصمیم گیرنده اونا هستند و همیشه از موضع قدرت و تکبر وبا افاده با مردم و مجلس برخورد می کنند. هیچکس بادست کاری ساعت که در شش ماهه اول سال اعصاب و روان وساعت بیولوژیک مردم را بهم می‌ریزد موافق نیست .
Iran (Islamic Republic of)
عزت رسولی
۱۰:۲۸ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
آقاخواهشن دیگه ساعت ها رو تقییر ندید اول بهار که میشه وما باید 1ساعت زودتر بریم سر کار 1 ساعت هم که باید زودتر بیدارشیم اماده بشیم والا ما صبح که میرسیم اداره همش چرت میزنیم اعصابمون هم خورد میشه تا 2ساعت هم کارایی نداریم تازه ازهمون اول صبح هم کولر ها روروشن یکنند . بجای این کار مغزه ها رو ملزم کنید که ز برق کمتراستفاده کنند واین همه چراغانی جهت خوب نشون دادن محصولتشون نکنند .بابا ظلم هم اینقدر 10 درص افزایش حقوق کارمندان زورگویی نیست ؟ حالا باید 1 ساعت هم زودتر بریم سرکار خداوکیلی ظلمه ظلمه ظلمه .
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۶:۵۹ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
چند ساله که همه سر کاریم مغز ناقص یا مغرض چنین راهکارهایی میده
بجای کارهای اساسی تغییر ساعت. واقعا مسخره است
نهایت برای استفاده از روشنایی روز یک ساعت زودتر برن سر کار
چرا سر خودتونو کلاه میزارین
هر کس از این گونه طرحها داد باید به او شک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
اتفاقا با زودتر تاریک شدن هوا در تابستان. کولرها یک ساعت کمتر کار می کنند و به نفع صنعت برق است
آخرین اخبار