معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان کرمانشاه گفت : ۵۰ درصد صادرات کالا به عراق از طریق مرز‌های کرمانشاه انجام می‌شود.

احسان باقر خانی گفت : طی یازده ماهه امسال میزان چهار هزار و ۱۸۹.۳ میلیون دلار کالا از مبادی تجاری استان کرمانشاه به کشور عراق صادر شده‌است.

به گفته معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۱ جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در استان کرمانشاه با حضور مدیران ارشد استان برگزار شده که دراین راستا تعداد ۱۰۹ مصوبه به دنبال داشته است.

یکی از بستر‌های حل مشکلات تجار و بازرگانان، کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان است که تا حد زیادی توانسته جوابگوی مشکلات آن‌ها باشد.

از ابتدای امسال با احتساب گاز طبیعی ۱۳ هزار و ۶۷۶ تن کالای صادراتی از مرز‌های استان صادر شده که نسبت‌به مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد به لحاظ ارزش دلاری افزایش داشته و ۲۸ درصد افزایش از لحاظ ارزش وزنی داشته‌است.

یکی از مباحث کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی کنترل قاچاق سوخت بوده که توسط هنگ مرزی، گمرکات استان و سایر دستگاه‌های نظارتی کنترل می‌شود.

استان کرمانشاه با وجود ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک و داشتن پنج بازارچه مرزی و ۲ مرز رسمی، بیش‌از ۵۰ درصد از صادرات به کشور عراق را به خود اختصاص داده‌است و رتبه اول کشور را در این موضوع کسب کرده است.

بیش‌از ۵۰ درصد از کالا‌های صادراتی در داخل استان کرمانشاه تولید می‌شود و مابقی از تولیدات سایر استان‌ها است که شامل لبنیات، میوه و تره بار، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.