مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت:از هویت اصیل و ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی در المان‌های شهری استفاده شود.

علیرضا ایزدی درباره تعامل میراث فرهنگی با مهندسان و فعالان آکادمیک در حوزه گردشگری گفت: اعتقاد من بر این است که معماری اصیل ما در سایه هویت اسلامی خود معنا پیدا می‌کند و آنچه که از دوران گذشته برای ما باقی مانده، روح انسانی تجلی یافته درون آن‌ها است.

در سال ۱۴۰۱ طرح جامع گردشگری استان را می‌بندیم. بخشی از این طرح نظام مهندسی و معماری ما است و نباید در حد حرف باقی بماند. اگر دل جامعه مهندسی ما برای هویت و آینده این شهر و استان به‌عنوان قلب ایران اسلامی می‌تپد، باید به ما در مباحث مربوط به طرح جامع گردشگری، محور فرهنگی تاریخی ما و معماری نوین کمک کنند و فکری جدید داشته باشند.

به گفته او بنا بر ساخت و ساز‌ها در چارچوب و قانون است که در خارج از محور محدودیتی نیست، اما اگر قرار باشد در محور‌ها ساخت و سازی داشته باشیم، آیا قرار است نظام مهندسی ما اجازه هر نوع نما و معماری را در محور‌ها بدهد؟

حتی اگر المان خاصی باشد، بحثی نیست، اما در حوزه ساخت و ساز‌های داخل محور آیا استفاده از نما‌های رومی و کامپوزیت و ... زیبنده شهر اصفهان است؟ هویت اصیل و ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی ما چه نقشی قرار است در این مسیر بازی کند؟

ایزدی گفت: همه ما معترف هستیم که راهی به جز گردشگری نداریم و دست یاری برای همه این موارد دراز شده است تا کمک‌رسانی و مساعدت‌ها صورت گیرد.

او می‌گویدمدیریت استان از شهرداری و استانداری با میراث همکاری تعامل خوبی دارند و امیدواریم تغییر و ایجاد نگرش جدید در حوزه راهنمایان تور را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: برداشت من این است که تنها بخشی از نقاط و نکات اصفهان شناخته شده و امیدوارم با حضور راهنمایان، برنامه‌هایی که برنامه‌ریزی شده اجرایی شود. در حوزه دیجیتال با اتاق بازرگانی وارد مذاکره و همکاری شده‌ایم که همگی امید نوروزی متفاوت و خوب را می‌دهد.

او معتقد است با تغییر این نگرش قطعا می‌توان ظرفیت‌های استان را بیشتر و بهتر از قبل معرفی کرد.


منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.