پورابراهیمی گفت: میزان صادرات غیرنفتی طی ۶ ماه اخیر نسبت به پارسال،۳۰ درصد افزایش داشته است.

محمدرضا پورابراهیمی در جمع مردم شهرستان راور با اشاره به بازدید از روستا‌های منطقه خورند و فیض آباد شهرستان راور به مطالبات مردم در حوزه‌های بنیاد مسکن، طرح‌های هادی روستایی پرداخت و گفت: علی رغم اینکه در سال‌های اخیر در شرایط خاصی قرار داشتیم و با توجه به زلزله خیزبودن شهرستان راور، میزان بازسازی‌های مسکن شهری و روستایی صورت گرفته در شهرستان نسبت به دیگر مناطق استان کرمان بالاتر بوده و امیدواریم این عدد به ۹۰ و ۱۰۰ درصد برسد و دیگر خانه غیرمقاوم در شهرستان نداشته باشیم.

او می گوید: در دو سال گذشته، نهضت آسفالت در روستا‌های زیادی جلو رفته و جای قدردانی از مسئولان دارد. 

به گفته نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی مسئله دیگر روستا‌های شهرستان راور، محدودیت‌های آبی است که اکنون نیز مشکلاتی داریم و اگر مدیریت نشود، مشکلات بیشتر خواهد بود؛ بنابراین با هماهنگی مدیران ارشد استان و مرکز اندیشکده آب اتاق بازرگانی ایران، قرار است ذخیره سازی و استفاده بهینه از آب با روش جدید و با مطالعات علمی در دستور کار قرار گیرد.

او می‌گوید: کارهای خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به کرمان در حال انجام  است و  به منظور بهره گیری استان‌های شمال شرق کشور این خط از مسیر راور عبور می‌کند.

پور ابراهیمی درباره وضعیت اشتغال و تولید در شهرستان راور گفت: سازه‌های کارخانه لاستیک سازی از خردادماه ۱۴۰۱ نصب خواهد شد و تاکید کرده ایم که همه نیرو‌ها باید بومی باشند؛ مگر اینکه نیروی متخصص در راور نباشد.

او به طرح‌های توسعه فولاد راور پرداخت و گفت: پیش بینی ۲ هزار  و ۵۰۰ تا ۳هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با اجرای این طرح‌ها را داریم که تا امروز ۹۸ درصد از نیرو‌های به کار گرفته شده از فرزندان راور هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: در حوزه خوداشتغالی با یکی از بانک ها توافق کرده ایم و قرار است وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد به هر تعداد از جوانان واجد شرایط براساس ضوابط اعطا شود.

او گفت: با توجه به شاخص‌های اقتصادی، روند بهبود عملکرد اقتصادی را در سال آینده می‌توان مدنظر داشت.

به گفته پور ابراهیمی در ۸ سال گذشته، نرخ رشد اقتصادی نامناسبی در کشور داشتیم که میانگین عملکرد اقتصادی دولت در ۸ سال گذشته صفر است و پیش بینی مراکز ملی و بین المللی برای سال آینده حدود ۳ درصد رشد اقتصادی کشورمان است که آغاز مهمی برای اقدامات مثبت است.

او می‌گوید: در نیمه دوم امسال با روی کار آمدن دولت سیزدهم، میزان صادرات غیرنفتی روند بسیار مثبتی پیش گرفته و در ۶ ماه اخیر نسبت به  پارسال۳۰ درصد افزایش داشته و تراز تجاری رو به بهبود است و درآمد‌های ارزی بیشتر شده است که امیدواریم آثار این مسائل را در زندگی مردم شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار