دانش آموزان ابتدایی که در دو سال اخیز به شکل جدی در مدرسه حضور نداشته اند با مشکلاتی جدی رو به رو هستند.

شروین مسیح، کارشناس امور تربیتی گفت: درباره دانش آموزی که در دوران ابتدایی حضور دارد و می‌خواهیم برای او کلاس آنلاین بگذاریم، به مشکلات زیادی برخورد می‌کنیم. برای این که این دانش آموز هنوز بر شیرازه یادگیری و ارتباط جمعی را تسلط ندارد و باید این موضوعات را حضوری به آن‌ها یاد داد.

به گفته وی اگر این موضوع را گسترده‌تر نگاه کنیم، می‌توان گفت در مقاطع دکتری، دانشگاه و حتی دبیرستان شاید آموزش مجازی و آنلاین تاثیر بیشتری دارد و آن هم به آن دلیل که فردی که سن بیشتری دارد، تسلط بالاتری به کار‌های خود دارد و می تواند استفاده مفیدتری از سیستم آموزش جهانی کند. در مقاطع پایین‌تر خصوصا ابتدایی آموزش به صورت آنلاین سود بسیار اندکی دارد.

درباره دانش آموزان ابتدایی که در این دو سال به شکل جدی در مدرسه حضور نداشته اند، قطعا دبیران در مقاطع بالاتر باید مسئولیت سنگین آموزش را بر عهده گیرند تا بتوانند نظم و علاقه را در بچه‌ها برای مدرسه ایجاد کنند و دانش آموزان مستعد را شناسایی کنند.

او گفت: در این مدت که مدارس تعطیل بوده اند به آن دلیل که معلمان و دانش آموزان نمی‌توانند خودشان را سنجش کنند، بیشترین میزان یادگیری بستگی به خانواده‌ها داشت. به عبارتی اکنون وظیفه خانواده‌ها نسبت به معلمین بیشتر شده است و اکنون باید با دانش آموزان در مقاطع بالاتر بیشتر کار کنند تا اگر دانش آموزان نقاط ضعفی در دوره‌های ابتدایی خود داشتند، پوشش پیدا کند. امیدوارم که تمامی افراد مانند معلمین و خانواده‌ها این قضیه را جدی بگیرند.

به عقیده مسیح، در دو سال گذشته به خصوص در مقاطعی که به دانشگاه منتهی می‌شوند در سطحی وسیع افتی در دانش آموزان به وجود آمده است و این افت را باید مراکز آموزش عالی جبران و سعی کنند سطح علمی دانش آموزانی که به دانشگاه رفته اند را پیدا کرده و آن را بالا ببرند تا سطح علمی جامعه نیز با افت مواجه نشود.

برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.