فرماندار کاشان از پیش بینی ورود ۲ میلیون گردشگر به شهر گل و گلاب خبر داد.

حمد شریف زارعی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران کاشانی گفت: پیش بینی می‌شود در مجموع ۲ میلیون گردشگر در بازه زمانی ۱۵ اسفند تا نوروز و از  یکم تا ۱۳ فروردین و فصل گلابگیری وارد کاشان شوند و از جاذبه‌های تاریخی و ارزشمند شهرستان بازدید کنند.

او می‌گوید: فرمانداری با برگزاری پنج نشست ستاد تسهیلات سفر نوروزی و فعالیت ۱۰ کمیته تخصصی تلاش خود را کرده است تا کاشان باوجود وقفه دو ساله پس از کرونا بتواند میزبانی مطلوبی را برای گردشگران داشته باشد.

فرماندار کاشان گفت: برای مدیریت و ارتقای شهرستان ۱۵ محور به ویژه در حوزه صمت، میراث فرهنگی، گردشگری و کشاورزی را با مطالعه و تحقیقاتی ۶ ماه قبل از پذیرش مسوولیت فرمانداری کاشان سرلوحه و اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

شریف زارعی گفت:  همچنین با مطالعه سند تحول کاشان در افق توسعه ۱۴۰۴ که در زمان تصدی فرمانداری حسینعلی حاجی تدوین شده است اولویت‌های ارتقای کاشان را در حوزه گردشگری، صنعت و کشاورزی یافته که تا کنون محقق نشده است.

او می‌گوید: برنامه کاری او ایجاد اشتغال برای جوانان دانش آموخته بیکار از مقطع کارشناسی به بالا، ایجاد مزرعه‌های خورشیدی و تولید برق با توجه به ۳۰۰ روز آفتابی در کاشان، احداث ۴۰۰ هکتار گلخانه و راه اندازی نمایشگاه بین‌المللی کاشان برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار شهرستان است که در همین هفته مرحله اول عملیات اجرایی آن از سوی شهرداری کاشان آغاز شد.

ظرفیت ۲۴۰۰ تخت در مرکز‌های اقامتی

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان نیز گفت: ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ تخت در مرکز‌های اقامتی علاوه برای اجرای طرح خانه مسافر آماده اسکان گردشگران است.

حسین عبدالله‌زاده، گفت: همچنین ۱۰ سوله ورزشی و تعدادی حسینیه برای شرایط اضطراری آماده اسکان مسافران نوروزی است.

او می‌گوید: ۶۳ مدرسه و ۴۵۰ کلاس درس نیز تا امروز به ستاد اسکان فرهنگیان آماده شده است.

به گفته او، فقط ۴۵ هزار خودرو  روز گذشته بر پایه آمار عوارضی از کاشان عبور کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان، با توجه به آمار سال گذشته روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار مسافر از باغ فین بازدید کردند.

عبدالله‌زاده، گفت: در حالی کاشان خدمات گردشگری در سطح ملی را ارایه می‌کند که اعتبار و نیروی ویژه به شهرستان اختصاص نمی‌یابد.

او می‌گوید: امسال اقدامات مطلوب‌تر برای پارکینگ‌ها و محدودیت‌های ترافیکی متفاوت در ارائه خدمات به گردشگران لحاظ شده است.

به گفته او، پنج کانکس و کیوسک اطلاع رسانی، چهار نقطه کمیته اسکان شهرداری و چهار پارک برای اسکان آماده شده است.


پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان نهاد‌های حمایتی


معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری کاشان گفت: ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد امام و بهزیستی در سال جاری پرداخت شد.

مسعود خاندایی گفت: ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد به ۲۵۵ نفر و ۹ میلیارد تومان تسهیلات بهزیستی به ۱۴۴ نفر پرداخت شد.

او می‌گوید: در راستای تحقق شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با عنوان «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها» ۱۵ نشست شهرستانی رفع مشکلات حوزه اشتغال به ویژه در صنایع و واحد‌های تولیدی با ۸۰ مصوبه و اجرایی شدن ۹۰ درصد آن، پنج نشست کارگروه استانی با ۱۸ مصوبه و اجرایی شدن ۹۵ درصپ آن، تشکیل سه نشست کارگروه رفع موانع تولید در سطح ملی با حضور مسئولان کشوری به ویژه  در حوزه صنعت با ۲۱ مصوبه و اجرایی شدن ۷۵ درصد مصوبات آن تحقق یافت.

به گفته او، از آنجا که کاشان یکی از شهرستان‌های شاخص کشور در عرصه تولید است مسایل و مشکلات ۱۱۴ مجموعه نیز با بازدید میدانی از مرکز‌های صنعتی و خدماتی رصد شده است.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری کاشان گفت: کاشان با وجود کرونا و عوارض ناشی از آن به مشاغل آسیب دیده از کرونا ۴۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به سه هزار و ۳۳۸ نفر تسهیلات قطعی پرداخت شده است که رتبه نخست را نسبت به جمعیت شهرستان در پرداخت تسهیلات کرونایی بدست آورد.

خاندایی گفت: همچنین چهار  کاریابی غیر دولتی هزار و ۳۸۰ نفر اشتغال قطعی با ردیف بیمه و رشد ۵۲ درصدی نسبت به سال گذشته را از ابتدای سال تا ۱۵ اسفند امسال ایجاد کردند که ۷۵۳ نفر آن‌ها از زنان و ۶۲۷ نفر از مردان بودند.

به گفته او، پرداخت سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی نیز منجر به ایجاد اشتغال جدید برای ۲۳ نفر به صورت مستقل و ۱۷۰ نفر پشتیبان شده است.

او می‌گوید: ۲۲۰ مجوز حضوری در حوزه مشاغل خانگی با رشد ۸۹ درصدی در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۹ از دستگاه‌های اجرایی جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت (صمت)، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان صادر شده است.

خاندایی، همچنین گفت: صادرات ۵۲۰ میلیون دلاری گمرک کاشان شامل فرش، گلاب و محصولات فلزی به ۹۳ کشور جهان در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال  گذشته افزایش ۴۸ درصدی داشت.

او می‌گوید: هزار و ۸۷۰ پرونده به ارزش ۲۷ میلیارد تومان نیز در تعزیرات حکومتی کاشان برای اصناف متخلف تشکیل شد.

به گفته او، سهمیه  تزریق ۱۸۶ واکسن کرونا نیز برای خبرنگاران شهرستان در سال جاری انجام شد.



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار