مسئول کمیته فرهنگی تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان از برگزاری ۲۶ برنامه فرهنگی اجتماعی در ایام نوروز ۱۴۰۱ در مناطق مختلف کلانشهر اصفهان خبر داد.

سعید امامی گفت: ۲۶  برنامه از امروز آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان ادامه خواهد داشت.

اجرای رویداد‌های نشاط آور و بازی و سرگرمی، بازسازی اصفهان قدیم با رویکرد نوروز، برنامه‌های مرتبط با مباحث خانوادگی، موزه گردی، اجرای هنر‌های نمایشی و گردشگری محله محور از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده است.

او می‌گوید ویژه برنامه تحویل سال نیز از جمله برنامه‌های اصلی است که بطور همزمان از ساعت ۱۷:۳۰ در میدان نقش جهان و گلستان شهدا برگزار می‌شود.

برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در مناطق کلانشهراصفهان از جمله برنامه‌هایی است که برای معرفی هر چه بیشتر هنر این دیار و رونق صنعت صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته فرهنگی تفریحی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: به برگزاری رویداد فرهنگی گردشگری نوروزگار در عمارت تاریخی چهلستون که این رخداد روز نخست فروردین ۱۴۰۱ با موسیقی سنتی، پرده خوانی، نقالی و تئاتر میزبان گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های ' وزوان'، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.