عضو هیئت رئیسه مجلس شورای خبرگان رهبری گفت: در مرز‌های شرقی کشور، امنیت همراه با اقتدار وجود دارد.

آیت الله احمد خاتمی گفت: امنیت همراه با عزت و اقتدار نظام اسلامی در مرز‌های شرقی کشور در زیر سایه تلاش مرزبانان برقرار و پابرجاست.

او گفت: در عرصه دفاع از اسلام ناب محمدی، هیچ اختلافی بین مذاهب اسلامی نیست و نخواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای خبرگان رهبری گفت: برادران و خواهران تسنن و تشیع در نوار مرزی شرق کشور در حوزه دفاع و حفظ اقتدار اسلامی، همدل ایستاده و مقاومند.

آیت الله خاتمی شب گذشته همراه با فرمانده مرزبانی خراسان رضوی از پاسگاه‌های مرزی در شرق کشور بازدید کرد و در جمع مرزبانان هنگ مرزی تایباد در لحظات تحویل سال ۱۴۰۱ حضور یافت.

سردار مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: سربازان این نظام در لباس مقدس مرزبانی برای حفاظت از مرز و بوم کشورشان جان خود را به خطر انداخته تا یک وجب از خاک کشور را در اختیار دشمنان نگذارند.

او گفت: مرزبانان با حفاظت و صیانت از مرز‌های کشور در شرایط سخت جوی و وجود خطرات طبیعی و غیرطبیعی در مرز‌ها از ورود بیگانگان به صورت غیرقانونی و نیز قاچاق هرگونه موادمخدر، کالا و سوخت جلوگیری می‌کنند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی بیش از ۸۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های افغانستان و ترکمنستان دارد که همرزمان من در تمامی رده‌های مرزبانی به صورت شبانه روز در مرز‌های این استان مستقر هستند و به احدی اجازه دخل و تصرف در کشور را نمی‌دهند.

شجاع گفت: مرز ایران و افغانستان که مرزبانان هنگ مرزی تایباد وظیفه دفاع از آن را دارند با توجه به ناامنی‌هایی که در کشور همسایه وجود دارد از امنیت بالایی برخوردار است مرزبانان، امنیت کشور را در اولویت خود قرار داده و برای محقق شدن این امر مهم جان خود را به خطر انداخته تا در هر شرایطی برای حفاظت از مرز‌های کشور آماده باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.