یکی از کارمندان سابق اپل به کلاهبرداری ۱۰ میلیون دلاری از این شرکت متهم شده است.

ظاهرا شرکت اپل از سوی یکی از کارمندان سابق خود مورد یک کلاهبرداری ۱۰ میلیون دلاری قرار گرفته است.

بر اساس گزارش فون آرنا، یکی از کارمندان شرکت اپل به نام دیرندرا پراساد طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ به عنوان خریدار زنجیره تامین در "زنجیره تامین خدمات جهانی" اپل کار می‌کرد. طبق بیانیه مطبوعاتی فدرال که توسط «سیلیکون ولی» گزارش شده است، پراساد از موقعیت خود در اپل برای دریافت رشوه، سرقت قطعات و وادار کردن اپل به پرداخت هزینه برای اقلام و خدماتی که هرگز تحویل داده نشدند، استفاده کرده است.

دادستان‌ها و سازمان خدمات درآمد داخلی اعلام کردند که دیرندرا پراساد با درگیر شدن در چندین طرح مختلف برای کلاهبرداری از اپل از موقعیت خود سوء استفاده کرده است. آن‌ها همچنین گفتند که پراساد به پنج جرم از جمله کلاهبرداری از اپل، پولشویی و فرار مالیاتی متهم شده است. هر یک از این جرایم حداکثر پنج تا ۲۰ سال زندان دارد. البته اکثریت افرادی که در دادگاه فدرال به دلیل کلاهبرداری محکوم می‌شوند کمتر از حداکثر مجازات دریافت می‌کنند.

شرکت اپل

در این بیانیه همچنین گزارش شده است که دولت فدرال به لطف حکم دادگاه ۵ میلیون دلار پول و دارایی از پراساد گرفته است و دولت می‌خواهد دارایی‌های به دست آمده را به عنوان عواید ناشی از جرم نگه دارد.

دیرندرا پراساد در تلاش برای فریب اپل تنها نبوده است. به گفته مقامات، دو مرد کالیفرنیایی دیگر نیز بودند که با پراساد در زمینه پولشویی و کلاهبرداری همکاری کردند. این دو فرد صاحب شرکت‌هایی بودند که به اپل فروختند. هر دوی این افراد به مشارکت خود در طرح‌های علیه اپل اعتراف کرده‌اند و در پرونده‌های فدرال متهم شدند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.