تیم‌های سیار دوچرخه سواری برای امدادرسانی و پاسخ‌گویی به مسافران و گردشگران نوروزی در محل‌های اسکان و سایر نقاط پرتردد شهری مستقر شدند.

 محمدگلفشان،رئس جوانان هلال احمر کشور در سفر به قم گفت: یکی از مجموعه‌های فعال در ستاد تسهیلات و خدمات سفر در سطح کشور، جمعیت هلال احمر است و سازمان جوانان این جمعیت، اقدام‌های خوبی را حول محور سلامت، ایمنی و نشاط اجتماعی در استان‌های مختلف برنامه ریزی و در دست اجرا دارد.

او از قم به عنوان یکی از استان‌های راهبردی یاد کرد و گفت: با توجه به حوادث جاده‌ای و ترافیکی این ایام، نقش اکیپ‌های امداد و نجات هلال احمر بسیار مهم و تعیین کننده است.

گلفشان با اشاره به بازدید شماری از مسئولان جمعیت هلال احمر کشور از شهرستان‌های کهک و جعفریه و شهر‌های سلفچگان و دستجرد قم می گوید: در شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه قم نیز جمعیت جوانان هلال احمر با امکانات و زیرساخت‌های موجود مشغول فعالیت و خدمات رسانی هستند.

او با بیان این که یکی از شعار‌های محوری امسال جمعیت هلال احمر ایران «مواظب کودکانمان باشیم» است تصریح کرد: در همین راستا مشاوره و محتوا‌های آموزشی برای بهبود فرهنگ ترافیکی و توصیه‌ها و تذکرات لازم به مسافران داده می‌شود.

گلفشان با اشاره به برپایی خیمه‌های نماز در طول مسیر‌های مواصلاتی گفت: در این خیمه‌ها امکانات و لوازم مربوط به اقامه نماز به مسافران و گردشگران ارائه می‌شود.

رئیس جوانان هلال احمر ایران همچنین با اشاره به طرح رفیق خوشبخت ما، برگرفته از تعبیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح طی دو سال گذشته توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران با هدف معرفی جایگاه و شخصیت سردار حاج قاسم سلیمانی در بین جوانان و نوجوانان کشور در حال انجام است.

او با اشاره به همکاری جمعیت هلال احمر کشور با پویش «هواداریم» به مناسبت نیمه شعبان و سالروز میلاد نورانی حضرت ولی عصر (عج)گفت: در قالب این طرح ۳۱۳ اکیپ در سراسر کشور با هدف ایجاد ارتباط قلبی بین کار‌های انسان دوستانه با امام زمان در حال انجام است و توفیق‌های زیادی تاکنون به‌دست آورده است.

گلفشان گفت: یکی از اقدام‌های دیگر که توسط جمعیت هلال احمر قم در نوروز سال جدید عملیاتی شده، تیم‌های سیار دوچرخه سواری برای امدادرسانی و پاسخ‌گویی به مسافران و گردشگران نوروزی در محل‌های اسکان و سایر نقاط پرتردد شهری است که یک اقدام قابل ملاحظه است.

رئیس جوانان هلال احمر ایران می گوید: اهمیت قم برای جمعیت هلال احمر کشور به دلیل ویژگی‌های خاص حاکم بر این استان بسیار زیاد است و علاوه بر حمایت‌های ملی، از دستگاه‌های استانی نیز انتظار حمایت می‌رود.

برچسب ها: هلال احمر ، نوروز 1401
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار