رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر:

رشد اقتصاد دانش‌بنیان به تولید و اشتغالزایی منجر می‌شود

دانشگاه‌ها باید برای تحول بزرگ تولید دانش بنیان به صف شوند.

مجتبی جعفری گفت: این نکته که علم و دانش موجب قدرت، توانایی و تحول در جامعه می‌شود پیشتر نیز به طور مکرر در بیانات مقام معظم رهبری بیان شده؛ از جمله در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ایشان دانش را منشأ عزت و توانایی معرفی کردند و ثروت، نفوذ و قدرت غرب را ناشی از دانش آن دانستند.

به گفته او  زیرساخت‌های این تحول امروز در جامعه مهیاست و رتبه‌های عالی و ممتاز علمی که در سال‌های گذشته نصیب کشورمان شده، به این معناست که ایران اسلامی امروز آماده این تحول است و آنچه در این سال‌ها در قالب مقالات علمی در مجله‌های بین‌المللی منعکس شده، امسال به برکت این نامگذاری باید شکل عملیاتی به خود بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر می گوید درصورتی که این اتفاق بیفتد می‌تواند به سرعت رشد اقتصادی کشور را ارتقا بخشد، چراکه ارزش افزوده تولیدات دانش‌بنیان بسیار زیاد است، به عنوان مثال کالایی که به صورت خام یک دلار ارزش دارد اگر به محصول دانش‌بنیان تبدیل شود ممکن است صد‌ها و هزاران دلار قیمت داشته باشد.

بنابراین اگر اقتصاد دانش‌بنیان رشد کند، تولید و اشتغالزایی نیز به طور طبیعی به دنبال آن خواهد آمد.

به گفته او از سوی دیگر این بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی آماده‌باشی برای دانشگاه‌های ما برای حضور جدی در عرصه‌ای است که کشور نیاز به آن دارد، یعنی از امروز دانشگاه‌ها باید برای این تحول بزرگ به صف شوند.

جعفری تأکید کرد: دیگر زمان آنکه دانشگاه‌ها فقط سرفصل‌های نظری ارائه کنند گذشته است و آموزش‌ها باید به درد کارگاه و کارخانه بخورد و دانشجو را به اشتغال پیوند بزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.