مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: در سطح کتاب خانه‌های استان ایلام ۵۹۵ هزار نسخه کتاب وجود دارد.

به گفته سمیه حیدری، در مجموع ۵۴ باب کتابخانه عمومی شامل ۴۸ باب نهادی و ۶ باب کتابخانه مشارکتی در استان وجود دارد که از تعداد کتابخانه ۴۰ باب در مناطق شهری و ۱۴ باب در مناطق روستایی در بخش‌های مختلف امانت کتاب، مرجع، نشریات، بخش سالن‌های مطالعه و بخش کودک و نوجوانان مشغول ارائه خدمات هستند.

او می‌گوید: در سال گذشته دو باب کتابخانه عمومی اندیشه در شهر ارکواز ملکشاهی و حضرت، ولی عصر (عج) در شهرک توحید شهرستان هلیلان با همکاری بنیاد علوی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاسیس و افتتاح شده است همچنین سه پروژه کتابخانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر ایلام با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، کتابخانه بزرگ شماره ۲ دره شهر با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصد و کتابخانه روستایی روستای وارگه چرداول با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد، در حال ساخت و آماده سازی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: همچنین ۴ باب پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در مناطق محروم و فاقد شرایط لازم برای کتابخانه با همکاری دستگاه‌های دیگر مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آموزش و پرورش در سال گذشته ایجاد شده است.

به گفته حیدری  در کتابخانه‌های عمومی استان ۵۹۵ هزار نسخه کتاب وجود دارد که به بالغ بر تعداد ۲۴ هزار نفر عضو فعال به صورت مستمر خدمات گوناگون ارائه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.