معاون وزیر خارجه کره جنوبی طی تماسی تلفنی با معاون وزیر خارجه کشورمان درباره طیف وسیعی از موضوعات تبادل نظر کرد.

چوی جونگ کان با تاکید بر اهمیت روابط کره جنوبی و جمهوری اسلامی ایران گفت: «کره به نقش خود در نتیجه گیری و اجرای مذاکرات برجام ادامه خواهد داد.»

معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی ضمن تبریک سال نو سالی پرمعنا و موفقیت آمیز را برای ایران و مردم آن آرزو کرد و انتظارات خود را برای به نتیجه رسیدن زودهنگام مذاکرات احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که در آن پیشرفت‌هایی حاصل شده است، ابراز کرد.

چوی تاکید کرد که تلاش‌های مشترک دو کشور برای تعمیق روابط دو جانبه ضروری به نظر می‌رسد. در شصتمین سال روابط سئول و تهران، دو طرف توافق کردند تا روابط دوستانه و همکاری خود را بیش از پیش تقویت کنند.

علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز با قدردانی از اینکه مذاکرات ایران و کره جنوبی در سطح کاری در ماه فوریه برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که چنین تلاش‌هایی به نتایج ملموس و بهبود چشمگیر روابط دو جانبه منجر شود.

چندی پیش، رسانه‌های کره جنوبی خبر داده بودند که «چوی جونگ کان» معاون وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرده که طبق توافقی که ماه پیش با «علی باقری» همتای ایرانی خود داشته است در حال بررسی برگزاری نشستی هستند تا در خصوص پول‌های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی با طرف ایرانی گفتگو کنند.

پیشتر، کره جنوبی ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه ایران به سازمان ملل متحد پرداخت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار