معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: از تمامی مردم ایران دعوت می کنم به کردستان سفر کرده و از جاذبه‌های طبیعی این استان به‌ویژه دریاچه زریبار مریوان که در سطح کشور و دنیا بی‌نظیر است، دیدن کنند.

جواد واحدی گفت: پس از سفری که به کردستان داشتم زیبایی‌هایی در این استان دیدم که در کشور و دنیا بی‌نظیر بود.

او گفت: توفیقی پیدا شد تا با همراهی یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی کردستان به شهرستان بسیار زیبای مریوان سفر کنم و از نزدیک دریاچه آب شیرین زریبار این شهر را که یکی از جاذبه‌های طبیعی و کم‌نظیر کشور و دنیا است، ببینم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می گوید: نکته بسیار حائز اهمیت در روستای زیبای دره تفی، دوستی مردم این منطقه و هم‌زیستی آن‌ها با لک لک‌هایی بود که اواخر اسفندماه هر سال از سیبری به روستا‌های اطراف دریاچه زریبار کوچ کرده تا بر آشیانه گرمی که مردم این روستا آن را ساخته‌اند بنشینند و تا اواخر پائیز مهمان این منطقه باشند.

جنگل‌های بلوط، آبشار‌ها و رودخانه‌های خروشان، چشمه‌های طبیعی و کوه‌های سر به فلک کشیده، طبیعت زیبا و چشم‌نواز استان کردستان را رقم زده و یکی از زیباترین جلوه‌های گردشگری طبیعی ایران را در دامنه‌های زاگرس به وجود آورده است و همچنین به لحاظ قدمت طولانی از مکان‌های تاریخی با ارزشی برخوردار است که در مناطق مختلف استان پراکنده شده‌اند.

استان کردستان که در دامنه‌ها و دشت‌های پراکنده سلسله جبال زاگرس میانی قرار گرفته است، از شمال با استان آذربایجان غربی، از شرق با همدان و زنجان، از جنوب با استان کرمانشاه و از غرب با کشور عراق همسایه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.