استاندار سیستان ‌و بلوچستان گفت: افزایش ایمنی در شهرها یک ضرورت به شمار می‌رود و با تامین تجهیزات و برآورده ساختن ملزومات مورد نیاز ایمنی شهری باید ضریب افزایش ایمنی شهرها بویژه شهر زاهدان ارتقا یابد.

 حسین مدرس خیابان  در نشست بررسی مشکلات آتش نشانی؛ بر افزایش ضریب ایمنی با استفاده از تامین تجهیزات و برآورده ساختن ملزومات مورد نیاز تاکید کرد.

او  گفت: تامین نردبان بلند ۳۲متری، خرید تجهیزات تخصصی، تعمیر و خرید ماشین‌آلات جدید آتش‌نشانی و همچنین تامین نیروی انسانی از مهمترین درخواست‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان بود که در جریان بازدید از یکی از ایستگاه‌ها مطرح شد و این جلسه برای بررسی و ارائه راهکار در این خصوص تشکیل شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:  براساس استاندارد ‏جهانی برای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی و به ازای هر۲هزار و ۵۰۰ نفر یک نفر آتش نشان نیاز است.

او می گوید: در این راستا سه ایستگاه و ۲ آشیانه آتش‌نشانی توسط راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین یک پایگاه آتش نشانی توسط شهرداری زاهدان احداث می‌شود.

مدرس خیابانی همچنین بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی زاهدان و همچنین نیروی مورد جهت توسعه و نگهداری فضای سبز اطراف دستگاه‌های اجرایی از محل نیروهای مازاد شهرداری زاهدان تاکید کرد.

او همچنین نصب شیرهای هیدرانت آتش نشانی در زاهدان را خواستار شد و  گفت:  ۳۰عدد از این شیرها بر اساس تفاهم نامه موجود بین شرکت آب و فاضلاب و سازمان آتش‌نشانی تا آخر خردادماه امسال و ۱۵۰ عدد شیر دیگر تا پایان سال ۱۴۰۱ در سطح شهر زاهدان و در اماکن پرخطر دارای اولویت نصب شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین تامین اعتبار و خرید ست هیدرولیک امداد و نجات شارژی؛ ژنراتور وست امداد و نجات چاه را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی زاهدان نیز در این نشست گفت: هم‌اینک ۱۸۰ آتش‌نشان و ۶ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر زاهدان کمبود داریم.

ابراهیم شهریاری گفت: خرید لوازم مورد نیاز آتش نشانی از مهمترین نیازمندی‌های سازمان آتش نشانی است که نیاز به تامین اعتبار دارد.

او گفت: در سال گذشته برای ۲۶ هزار نفر ساعت، آموزش‌های لازم ایمنی و آتش‌نشانی ارایه شده است.

همچنین در این جلسه مقرر شد؛ در۵۰ نقطه پرحادثه با تشخیص پلیس و تایید فرمانداری شهرستان زاهدان و با همکاری فروشگاه ها و اصناف دوربین کنترلی نصب شوند و به مجموعه پلیس انتظامی متصل شود و محتواهای آموزشی مربوط به شهروندان برای آگاهی و آشنایی بیشتر آنان با اصول ایمنی و آتش‌نشانی از طریق اداره‌کل روابط‌عمومی استانداری و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار