مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: هزار و ۱۱۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی از ابتدای طرح تشدید نظارت بر بازار در ایام نوروز تاکنون کشف و معدوم شده است.

علی احمدی گفت: فراورده‌های خام دامی غیر بهداشتی با کمک تیم‌های بازرسی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان و در راستای اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی ویژه تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در جنوب کرمان کشف و ضبط شد.

به گفته او فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیربهداشتی کشف شده در جنوب کرمان، صورتجلسه و از چرخه مصرف انسانی خارج شده که با نظارت مراجع قضایی معدم شد.

احمدی می‌گوید: تیم‌های سیار کارشناسان دامپزشکی جنوب کرمان در ایام نوروز ۱۴۰۱ به صورت مستمر در راستای تداوم طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بر اماکن تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و با هدف تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان در حال فعالیت هستند.

او از فعالیت ۱۶ تیم نظارت دامپزشکی در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد.

به گفته احمدی طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در جنوب کرمان با فعالیت ۱۶ تیم آغاز شده است.

او تاریخ آغاز طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی را در جنوب کرمان ۱۴ اسفند ماه سال جاری اعلام کرد و زمان پایان این طرح را ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برشمرد.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان از فعال بودن کشتارگاه‌های دام این منطقه در تمام ایام نوروز فعال خبر داد و گفت: در ایام نوروز مصرف فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز افزایش می‌یابد لذا تقاضا برای کشتار دام بیشتر می‌شود.

احمدی می‌گوید: به منظور تامین گوشت قرمز سالم و بهداشتی مورد مصرف خانوار و نیز جلوگیری از کشتار‌های غیرمجاز کشتارگاه‌های دام منطقه با حضور ناظر شرعی و بازرس بهداشتی فعال است.

احمدی، تعداد کشتارگاه‌های دام منطقه جنوب کرمان را سه مورد اعلام و بر تشدید نظارت‌های بهداشتی بر کشتارگاه‌های این منطقه تاکید کرد.

مردم هفت شهرستان جنوبی استان کرمان هرگونه تخلف را در زمینه فرآورده‌های خام دامی به شماره‌های ۱۵۱۲ و ۰۳۴۴۳۲۱۹۱۶۰ گزارش دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار