رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی کرمان در ایام نوروز و ماه رمضان تشدید می شود.

 آمنه زینلی گفت: از ۱۴ اسفند ماه امسال طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه مواد خام دامی مرغ فروشی ها، قصایی ها، ماهی فروشی‌های سردخانه ها، مراکز بسته بندی، کشتارگاه‌های دام و طیور، رستوران‌ها و هتل‌ها و غیره و سایر مراکز تحت نظارت دامپزشکی به همت تیم های نظارتی ثابت و سیار در دو شیفت کاری صبح و عصر در حال اجرا است.

به گفته او این طرح تا پایان ماه رمضان ادامه دارد. 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان می گوید: صدور مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای حمل مرغ زنده به کشتارگاه‌های طیور شهرستان به صورت فعال و روزانه در این ایام انجام خواهد گرفت.

به گفته او رعایت زنجیره سرد در سلامت محصولات پروتئینی اهمیت بسیار بالایی دارد و بدین منظور عرضه هر گونه فرآورده خام دامی از سوی خودرو‌های سیار که خارج از زنجیره سرد قرار دارند، ممنوع است و شهروندان از خرید فرآورده‌های خام دامی از این گونه افراد خودداری کنند. 

زینلی گفت: متخلفان که با این اقدامات، بهداشت و سلامت شهروندان را با مخاطره همراه می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

زینلی  از شهروندان تقاضا کرد: هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه محصولات خام دامی را در کوتاه ترین زمان از طریق شماره تلفن ۳۲۱۳۶۳۹۹ به شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار