استاندار آذربایجان غربی:

نرخ اشتغال افزایش می یابد/از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در راستای افزایش تولید در استان استفاده می شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: اولویت جدی در سال ۱۴۰۱، مانع زدایی و حمایت از بخش تولید در راستای ایجاد اشتغال و افزایش تولید در استان خواهد بود.

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از برخی واحد‌های تولیدی آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات واحد‌های راکد و نیمه فعال در استان و بازگشت آن‌ها به مدار تولید گفت: سال گذشته با تمرکز امکانات و حمایت دستگاه‌ها، ۹۸ واحد راکد در استان به چرخه تولید بازگشت که این روند در سال جاری شتاب و سرعت بیشتری خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» می گوید: اولویت جدی مدیریت استان در سال جاری همانند سال گذشته، مانع زدایی و حمایت از بخش تولید در استای ایجاد فرصت‌های اشتغال و افزایش تولید در استان خواهد بود.

وی سرمایه گذاری را یکی از تکالیف اصلی استان‌ها در سال ۱۴۰۱ معرفی کرد و گفت: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی در استان ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی توسعه شرکت‌های دانش بنیان استان را نیز از برنامه‌های مهم توسعه استان اعلام کرد و افزود: در حوزه دانش بنیان حدود ۵۲ شرکت در سطح استان به ثبت رسیده و با برنامه ریزی‌های انجام گرفته، از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای افزایش تولید بر مبنای دانش و فناوری استفاده خواهیم کرد.

معتمدیان با تاکید بر ارتقای نرخ اشتغال استان در سال جاری اضافه کرد: اشتغال زایی در قالب مشاغل خرد، واحد‌های اقتصادی و فعال سازی بخش عمرانی از اولویت‌های سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی با تاکید بر بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های استان در سال جاری جهت رونق اشتغال آفرینی گفت: با برنامه‌های توسعه اقتصادی و عمرانی که در سطح روستا‌ها و شهر‌ها خواهیم داشت، در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش نرخ اشتغال و کاهش بیکاری در استان خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.