۱۲۰ هزار گردشگر از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۲۰ هزار مسافر نوروزی از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد بازدید کردند.

سیدامین قاسمی با اشاره به افزایش بازدید‌های مسافران نوروزی از اماکن تاریخی لرستان، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا ششم فروردین ۱۲۰ هزار مسافر نوروزی از مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک بازدید کردند.

وی با اشاره به فراهم شدن تمهیدات لازم برای تسهیل بازدید‌های مسافران نوروزی از اماکن گردشگری لرستان، گفت: گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور از این مجموعه تاریخی و فرهنگی بازدید می‌کنند و تمهیدات لازم به منظور خرید بلیت از طریق گیت‌های الکترونیک برای گردشگران در این بنای تاریخی فراهم شده است.

قاسمی با اشاره به استقرار بازارچه صنایع‌دستی در این مجموعه تاریخی و فرهنگی، اضافه کرد: ۳۰ غرفه ثابت عرضه صنایع‌دستی در یازده رشته مختلف در بازارچه باغ گلستان با عنوان سوغات برپا هستند که روزانه گردشگران زیادی از آن‌ها بازدید و خرید می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به اینکه قلعه فلک‌الافلاک به جهت آمار بازدید‌های مسافران نوروزی جزء پنج اثر تاریخی کشور است، ادامه داد: وسعت تقریبی این بنا حدود ۵۳۰۰ متر مربع شامل هشت برج، دو صحن و ۳۰۰ جان‌پناه بوده که ارتفاع بلندترین دیوار تا سطح تپه ۲۳ متر و از سنگ، آجر، خشت، ملاط، گچ و آهک ساخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.