سی و سومین روز از عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین با تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل تنش میان مسکو و کی یف همراه بود.

سی و سومین روز از عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین با تمرکز بیشتر مسکو بر مناطق شرقی این کشور که دارای اکثریت روس زبان است همراه بود. 

کشورهای غربی به سردمداری آمریکا بار دیگر از تلاش های خود برای اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه خبر دادند. با این حال، این تحریم ها تاکنون شامل بخش نفت و گاز روسیه به عنوان اصلی ترین منبع درآمدهای مسکو نشده است. مقامات غربی از آن بیم دارند که تحریم بخش انرژی روسیه باعث ایجاد تورم اقتصادی سنگین و افزایش هزینه های زندگی برای مردم شود. 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بار دیگر از کشورهای غربی خواست کشورش را به تسلیحات سنگین همچون موشک، تانک، و جنگنده مجهز کنند. با این وجود، اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با رد پیشنهاد اوکراین تنها به این کشور تسلیحات سبک تر مانند موشک های ضدتانک ارسال کرده اند. 

اوکراین: خواهان آتش‌بس هستیم

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین: بلندپروازانه‌ترین هدف اوکراین در مذاکرات این هفته با روسیه در ترکیه، توافق بر سر آتش بس است.

او در تلویزیون ملی اوکراین در پاسخ به سوالی درباره آخرین دور مذاکرات صلح که قرار است فردا آغاز شود، گفت: «حداقل برنامه درخواست های بشردوستانه خواهد بود و حداکثر آن، دستیابی به توافق بر سر آتش بس».

۲ سال پیش
بایدن: اهمیتی به افزایش تنش با روسیه نمی دهم

اسپوتنیک: بایدن اعلام کرد از اظهارات خود در مورد رئیس جمهور پوتین عقب نشینی نمی‌کند و در آن سخنرانی داشته خشم اخلاقی خود را ابراز می‌کرده است.

او همچنین تایید کرد که نگران این نیست که اظهاراتش باعث تشدید تنش شود.

۲ سال پیش
بی‌اهمیت افزایش تنش میان روسیه و اوکراین برای بایدن

اسپوتنیک: بایدن اعلام کرد از اظهارات خود در مورد رئیس جمهور پوتین عقب نشینی نمی‌کند و در آن سخنرانی داشته خشم اخلاقی خود را ابراز می‌کرده است.

او همچنین تایید کرد که نگران این نیست که اظهاراتش باعث تشدید تنش شود.

۲ سال پیش
کشته شدن غیرنظامیان در پی بمباران خارکیف بدست نیروهای اوکراینی

وزارت دفاع روسیه: شبه نظامیان اوکراینی مناطق پرجمعیت در حومه خارکیف را با خمپاره بمباران کردند که در نتیجه آن ۳ نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

۲ سال پیش
مشاور زلنسکی: نیروهای روسی می‌توانند تنها در دونباس بمانند

مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با الجزیره: امیدواریم فردا از طریق مذاکرات استانبول به نتایج مثبتی دست یابیم. دور قبلی مذاکرات نتیجه ای جز کریدورهای بشردوستانه نداشت. بی طرفی به این معناست که اوکراین به ناتو نمی‌پیوندد، اما ما خلع سلاح نخواهیم شد. ما خواهان آتش‌بس و خروج نیروهای روسیه هستیم، آنها می‌توانند در دونباس بمانند. تحریم‌ها علیه روسیه باید تا زمانی که اوضاع به حالت سال 2014 بازگردد حفظ شود.

۲ سال پیش
آغاز مذاکرات صلح روسیه و اوکراین از فردا در ترکیه

یک منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفته است مذاکرات بین هیئت‌های روسیه و اوکراین در کاخ دولما باغچه در استانبول برگزار خواهد شد. این مذاکرات از ساعت ۱۰:۳۰ به وقت محلی (۰۷:۳۰ به وقت گرینویچ) روز سه شنبه آغاز می‌شود و پشت در‌های بسته خواهد بود.

۲ سال پیش
ورود ۴۷۰۰۰۰ نفر از اوکراین و دونباس به روسیه از اواسط فوریه

دیمیتری مدودف: از اواسط فوریه، حدود ۴۷۰۰۰۰ نفر از اوکراین و دونباس وارد روسیه شده اند. اولویت اول ما کمک به افرادی است که توانسته اند از زیر آتش خارج شوند، اقدامات حمایتی مختلف، غرامت مادی، مراقبت‌های پزشکی و معاینه پزشکی را برای آن‌ها فراهم کنیم.

۲ سال پیش
شلیک بیش از ۱۳۷۰ موشک به سمت اوکراین از سوی روسیه

یک مقام ارشد پنتاگون: نیرو‌های روسیه از آغاز جنگ بیش از ۱۳۷۰ موشک به سمت اوکراین شلیک کرده‌اند. نیروهای روسی از آتش دوربرد در ماریوپل استفاده کردند و نتوانستند شهر را کنترل کنند. هیچ تغییری در وضعیت در ماریوپول، چرنیهف، میکولایف یا خارکیف ایجاد نشده است.

۲ سال پیش
روسیه: بیش از ۲۰۰ هواپیما و بالگرد اوکراینی را منهدم کردیم

وزارت دفاع روسیه: از آغاز عملیات ویژه نظامی تاکنون ۱۲۳ فروند هواپیما، ۷۴ بالگرد، ۳۰۹ پهپاد و ۱۷۲۱ دستگاه تانک و خودروی زرهی، ۱۷۲ موشک انداز، ۷۲۱ توپ و خمپاره زمین و ۱۵۶۸ خودروی ویژه نظامی منهدم شده است.  

۲ سال پیش
روسیه: آمریکا نمی‌تواند گاز مورد نیاز اروپا را تهیه کند

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا: آمریکا می‌تواند تنها ۱۰ درصد از حجم  صادرات گاز روسیه به اروپا را تامین کند.

۲ سال پیش
گوترش خواستار آتش‌بس در اوکراین شد

آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل: خواستار آتش بس بشردوستانه در اوکراین شده و براز امیدوار کرد که جنگ پایان یابد. اواحتمال جنگ هسته‌ای یا شیمیایی را دور از تصور خوانده و تایید کرد  باید از آن اجتناب شود.

۲ سال پیش
اردوغان: با هیأت اوکراینی و روسی دیدار خواهم کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه: تماس های تلفنی ما با روسای جمهور روسیه و اوکراین در جهت مثبتی پیش می رود. فردا قبل از آغاز مذاکرات بین دو هیأت اوکراینی و روسی در استانبول با آن‌ها دیدار خواهم کرد.

۲ سال پیش
سرنگونی یک هلیکوپتر اوکراینی بدست نیروهای روسیه

وزارت دفاع روسیه از سرنگونی یک فروند هلیکوپتر Mi-۸ اوکراینی خبر داد که قرار بود سران گردان نازی «آزوف» را تخلیه کند. ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز تایید کرد که موشک‌های با دقت بالا که از دریا پرتاب شدند، انبار‌های مهمات بزرگی را که نیرو‌های اوکراینی را در حومه کی‌یف تامین می‌کردند، منهدم کردند.

۲ سال پیش
حضور رئیس جمهوری چچن در ماریوپل

اسپوتنیک: مقامات چچنی حضور رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن در ماریوپل را  تایید کردند.

اعلام آمادگی اوکراین برای بی طرفی و عدم الحاق به ناتو

۲ سال پیش
اوکراین: نیروگاه هسته‌ای خارکیف آسیب دیده است

سازمان بازرسی کنترل هسته‌ای اوکراین: نیروگاه هسته‌ای خارکیف آسیب دیده است. این تاسیسات برای عملیات در شرایط جنگی طراحی نشده است و آسیب ممکن است منجر به عواقب رادیولوژیکی شود.

۲ سال پیش
تخصیص ۶۸۲ میلیون دلار در پیش‌نویس بودجه آمریکا به اوکراین

آر تی: پنتاگون تایید کرد در پیش نویس بودجه آمریکا برای سال ۲۰۲۳، ۶۸۲ میلیون دلار برای کمک به اوکراین  تخصیص داده شده است. 

در همین راستا بنابر گزارش الجزیره بایدن ۷۷۳ میلیارد دلار برای پنتاگون در بودجه سال مالی ۲۰۲۳ درخواست کرد.

۲ سال پیش
کمیسیون اروپا از دولت‌های عضو اتحادیه خواست تا صدور «پاسپورت طلایی» را متوقف کند

کمیسیون اروپا: «برخی از اتباع روسیه یا بلاروس که مشمول تحریم‌ها هستند یا به طور قابل توجهی از جنگ در اوکراین حمایت می‌کنند، ممکن است تابعیت اتحادیه اروپا یا دسترسی ممتاز به این اتحادیه از جمله سفر آزادانه در منطقه شینگن را تحت این طرح‌ها (پاسپورت طلایی) را به دست آورده باشند».

۲ سال پیش
رئیس دونتسک: بر مناطث مرکزی ماریوپل دست پیدا کردیم

ریانووستی به نقل از رئیس جمهوری دونتسک نوشت: نیروهای روس به مناطق مرکزی شهر ماریوپل دست پیدا کنند.

۲ سال پیش
وزارت دفاع اوکراین: در تلاش برای شکستن محاصره ماریوپل هستیم

وزارت دفاع اوکراین: روسیه قصد دارید شبه جزیزه کریمه را به مناطق استقلال‌طلب متصل کند، نیروهای ما نیز در تلاش برای شکستن محاصره ماریوپل هستند.

۲ سال پیش
گروه هفت پرداخت بهای گاز روسیه به روبل را نپذیرفت

آناتولی گزارش داد گروه هفت (متشکل از آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، آمریکا و ژاپن) پرداخت بهای گاز روسیه به روبل را نپذیرفت.

۲ سال پیش
مقام اوکراینی مدعی شد نیروهای این کشور کنترل ارپین را بدست گرفتند

شهردار شهر ایرپین ادعا کرد ارتش اوکراین کنترل دوباره این شهر را بدست گرفته و ایرپین که واقع در شمال شرقی کی‌یف است فعلا از دست نیروهای روسی خارج شده است.

۲ سال پیش
ورود سیصد هزار پناهجوی اوکراینی به آلمان

صدر اعظم آلمان از ورود بیش از سیصد هزار پناهجوی اوکراینی به مرزهای آلمان خبر داد.

۲ سال پیش
لاوروف: غرب خواهان نابودی اقتصاد روسیه است

وزیر امور خارجه روسیه: تحریم های غرب می‌خواهد اقتصاد و امنیت روسیه را از بین ببرد و ما این اجازه را نخواهیم داد. غرب در حال به راه انداختن یک جنگ ترکیبی همه جانبه علیه روسیه است. غربی‌ها  بدون هیچ معیاری، سیاست‌های ضد روسی را دنبال می‌کند و ما از شهروندان روسیه در خارج از کشور محافظت خواهیم کرد. ما شاهد نفرت بی‌سابقه‌ای از روسیه در غرب هستیم و اولویت ما حفاظت از شهروندان خود در خارج از کشور است. پیش نویس قطعنامه دیگری درباره روادید با کشورهای غیردوست وجود دارد. ما به حفظ منافع و حقوق خود در عرصه بین المللی ادامه خواهیم داد

۲ سال پیش
افزایش ارزش روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا

دلار امروز زیر سطح ۹۴ روبل معامله شد و به این ترتیب ارز روسیه بخشی از زیان قبلی خود را جبران کرد. افزایش ارزش روبل در برابر دلار هنگامی اتفاق افتاد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دولت دستور داد تا پرداخت های صادرات گاز طبیعی از روسیه به اروپا را به جای یورو به روبل انجام دهد.

۲ سال پیش
محدود کردن صدور ویزای کشورهای غیر دوست روسیه

وزیر امورخارجه روسیه تایید کرد این کشور در حال بررسی محدود کردن صدور ویزای کشورهای «غیر دوست» است.

۲ سال پیش
زلنسکی برگزاری مذاکرات صلح را تایید کرد

ولودیمیر زلنسکی در کانال تلگرام رسمی خود برگزاری مذاکرات صلح را تایید کرد. او حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را اولویت اصلی این کشور در مذاکرات دانست و اعلام کرد تضمین‌های امنیتی نیز برای اوکراین از اهمیت بالایی برخوردار است. زلنسکی در این خصوص گفت: «هدف ما واضح است: صلح و بازگرداندن زندگی عادی در کشور مادری در اسرع وقت».

۲ سال پیش
شکایت دوباره زلنسکی از بدعهدی شرکای غربی اوکراین

رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با مجله اکونومیست: شرکای غربی ما به طور کامل تحریم‌ها را برای جداسازی سیستم بانکی روسیه از سیستم سوئیفت اجرا نکرده‌اند. تحریم نفت و گاز روسیه مورد بحث قرار گرفته اما تاکنون توسط اروپا اجرا نشده است. 

۲ سال پیش
وزارت خارجه روسیه از اخراج سه دیپلمات اسلواکی خبر داد

وزارت خارجه روسیه از احضار سفیر اسلواکی در این کشور به مقر وزارت امور خارجه و اعلام اخراج سه دیپلمات اسلواکی از مسکو خبر داده و تایید کرد این سه دیپلمات ۷۲ ساعت فرصت دارند روسیه را ترک کنند.

۲ سال پیش
پسکوف: سخنان بایدن نگران‌کننده است

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین: آخرین اظهارات بایدن در مورد پوتین نگران کننده است، روسیه به نظارت و ثبت دقیق چنین اظهاراتی ادامه خواهد داد. بعد از نشست هیات‌ها در استانبول هیچ دیداری بین پوتین و زلنسکی انجام نخواهد شد. گفتگوی امروز یا فردا بین پوتین و مکرون در برنامه نیست، اما در صورت لزوم ممکن است انجام شود.

۲ سال پیش
اخراج دیپلمات‌های روسی از مقدونیه شمالی

وزارت امور خارجه مقدونیه شمالی نامه‌ی اخراج پنج دیپلمات روسی را به سفیر روسیه در این کشور تسلیم کرد.

۲ سال پیش
انگلیس دستور بازنگری در قراردادهای انرژی دولتی با روسیه را صادر کرد

رویترز: انگلیس به نهادهای بخش دولتی دستور داد تا انرژی و سایر قراردادهایی را که با شرکت‌های روسی بسته‌اند، بررسی کنند و تامین‌کنندگان را تغییر دهند و چرا که توافق‌های انرژی موجود می‌تواند به نفع دولت روسیه باشد.

استیو بارکلی، وزیر دولت انگلیس در بیانیه‌ای ادعا کرد: «پول‌های دولتی نباید ماشین جنگی روسیه را تأمین مالی کند. ما از بیمارستان‌ها، شوراها و سایر سازمان‌ها در سراسر بخش دولتی می‌خواهیم که فورا تمام راه‌هایی را که می‌توانند برای قطع روابط تجاری با روسیه بردارند، بررسی کنند.» این اقدام می‌تواند بر شرکت‌های مرتبط با روسیه که گاز را از بازار عمده‌فروشی می‌خرند و در آن می‌فروشند، تأثیر بگذارد.


۲ سال پیش
چین: تحریم‌های روسیه مشکلات را حل نمی‌کند بلکه باعث تشدید بحران می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت: تحریم‌ها مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه باعث تشدید بحران‌ها به‌ویژه در انرژی، امنیت غذایی و سایر بخش‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، او افزود: تحریم‌های غرب علیه مسکو به تجارت بین چین و روسیه آسیب می‌زند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از آمریکا خواست به نگرانی‌های پکن رسیدگی کند و از آسیب رساندن به منافع چین در پی تحریم‌های مسکو خودداری کند. چین اقدامات لازم را برای حفاظت از خود و حفظ منافع خود و حقوق مردمش انجام خواهد داد.

۲ سال پیش
 باسورین: ارتش اوکراین به علت کمبود مهمات تسلیم شدن را آغاز کرده است

ادوارد باسورین، نماینده نیرو‌های جمهوری خلق دونتسک امروز دوشنبه اعلام کرد: مهمات و سلاح طرف اوکراینی تمام شده است.

اظهارات باسورین در مصاحبه اختصاصی با شبکه «روسیه ۲۴» مطرح شد که طی آن وی گفت: «به نظر می‌رسد که مقدار مهمات و تسلیحات اکنون در حال کاهش است و من یک بار گفتم که ذخایر آن‌ها رو به اتمام است».

به گفته وی، عناصر ارتش اوکراین که سلاح‌های خود را زمین گذاشتند اعتراف کردند که مهمات آن‌ها تمام شده و بنابراین تسلیم شدند و این شامل اکثر تیپ‌ها می‌شود.

گفتنی است از ۲۴ فوریه، نیرو‌های مسلح روسیه عملیات نظامی ویژه‌ای را برای حفاظت از منطقه دنباس در جنوب شرقی اوکراین انجام داده اند.

۲ سال پیش

یک مقام روسی عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ آزمایشگاه بیولوژیکی در سراسر جهان با بودجه آمریکا وجود دارد.

۲ سال پیش

اینترفاکس به نقل از یکی از اعضای هیئت اوکراینی خبر داد: هیئت مذاکره کننده اوکراینی امشب وارد استانبول می‌شود و دور بعدی مذاکرات با روسیه فردا ساعت ده صبح آغاز می‌شود.

۲ سال پیش
روسیه: پاسخ اخراج دیپلماتهایمان از لهستان را می دهیم

سفیر روسیه در لهستان گفت: در پاسخ به اخراج دیپلمات‌های روس از لهستان اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. ۴۵ دیپلمات روسی پس از تصمیم ورشو برای اخراج آن‌ها لهستان را ترک می‌کنند.

۲ سال پیش
مسکو: مذاکرات با اوکراین تاکنون دستاورد چشمگیری نداشته است

 سخنگوی کاخ کرملین گفت مذاکرات روسیه و اوکراین دستاورد چشمگیری نداشته و پس از حضور دو طرف در استانبول، برنامه‌ای برای دیدار روسای‌جمهور دو کشور وجود نخواهد داشت.

۲ سال پیش
 تاثیر منفی جنگ اواکراین بر اقتصاد اسپانیا
 
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، دولت اسپانیا اعلام کرد با توجه به اینکه جنگ اواکراین تاثیری منفی بر اقتصاد این کشور گذاشته است برنامه ای به ارزش شش میلیارد یورو برای کمک به اقتصاد کشور به اجرا می گذارد .
۲ سال پیش
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه: تلاش‌ها برای پایان جنگ ادامه خواهد یافت

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه‏، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر بر ادامه تلاش برای پایان سریع جنگ در اوکراین تاکید کرد.

ابراهیم کالین در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: دور بعدی مذاکرات میان هیئت‌های روسیه و اوکراین در استانبول برگزار خواهد شد. تلاش‌ها برای پیشرفت مذاکرات و پایان فوری جنگ ادامه خواهد یافت.

۲ سال پیش
نوسان بهای نفت در بازار جهانی

بر اساس آمار پایگاه اینترنتی اویل پرایس در معاملات روز دوشنبه، تا ساعت ۱۲:۰۰ به وقت تهران، بهای نفت در بازار معاملات نفتی جهان بیشتر کاهشی بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی اویل پرایس، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمیدییت‏ برای تحویل در ماه آوریل با چهار دلار و ۶۴ سنت معادل حدود چهار و هفت صدم درصد، کاهش نسبت به معاملات پیشین، به ۱۰۹ دلار و ۲۶ سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال، هم برای تحویل در ماه آوریل با چهار دلار و ۵۱ سنت معادل حدود سه و ۷۴ صدم درصد، کاهش نسبت به معاملات پیشین، به ۱۱۶ دلار و ۱۴ سنت رسید.

بهای سبد نفت اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود) نیز برای تحویل در همین تاریخ، با یک دلار و ۷۸ سنت معادل حدود یک و ۵۲ صدم درصد، افزایش نسبت به معاملات پیشین، به ۱۱۸ دلارو ۷۲ سنت رسید.

۲ سال پیش
تشکر قدیروف از مسلمانان سراسر جهان به علت حمایت از روسیه

رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: برادران و خواهران مسلمانم  به عنوان یک مسلمان، خوشحالم که سراسر جهان اسلام از روسیه در نبردش با شر جهانی حمایت کرد و هیچ کشوری که اکثریت جمعیتش را مسلمانان تشکیل می‌دهند، به تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه نپیوست. به نمایندگی از ۳۰ میلیون مسلمان روسیه صمیمانه از شما تشکر می‌کنم. شما ثابت کردید که مسلمانان همواره طرف حق و عدالت را می‌گیرند.

۲ سال پیش

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان،در گفت و گو با شبکه «ARD» گفت: امسال تلاش می کنیم از واردات زغال سنگ و نفت روسیه فاصله بگیریم و شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که بتوانیم به واردات گاز وابسته نباشیم.

۲ سال پیش
امارات: برای نفت روسیه هیچ جایگزینی وجود ندارد

وزیر انرژی امارات اعلام کرد: برای نفت روسیه هیچ جایگزینی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او گفت: اوضاع ژئوپولیتیک متشنج است و فقط بر بخش نفت و گاز تأثیر نمی گذارد، بلکه بر همه جنبه های زندگی تأثیر می گذارد.

وزیر انرژی امارات عربی متحده گفت: هیچکس جنگ را دوست ندارد و در امارات عربی متحده ما به صلح اعتقاد داریم و باید صلح را ترویج کنیم.  بحران اوکراین باید هر چه زودتر با روش های دیپلماتیک پایان یابد، نه با ریختن سلاح های بیشتر.

او خاطر نشان کرد با اوپک پلاس برای اطمینان از ثبات بازار همکاری خواهیم کرد. از هر فرصتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای استفاده می کنیم. در نشست بعدی اوپک پلاس توازن عرضه و تقاضا را بررسی خواهیم کرد.  تا چند روز دیگر دیدار خواهیم کرد و تصمیم خواهیم گرفت.

۲ سال پیش
افزایش ۲۰ درصدی ساکنان ورشو در پی جنگ اوکراین

در پی ادامه جنگ در اوکراین و ورود مهاجران اوکراینی به لهستان، تعداد ساکنان ورشو پایتخت این کشور ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، ادامه ورود مهاجران اوکراینی به لهستان، این کشور را با شرایط دشوار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روبرو کرده است.

لهستان که به صادرات نیروی کار به دیگر کشور‌های اروپایی معروف بود، اکنون خودش به محل ورود پناهجویان تبدیل شده است. تاکنون حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار پناهجوی اوکراینی وارد لهستان شده اند. به همین علت، تعداد ساکنان ورشو ۲۰ درصد یعنی حدود ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافته است. هزینه اجاره بها در شهر‌های بزرگ لهستان تا ۳۰ درصد بیشتر شده است.

لهستان همچنین با بالاترین میزان افزایش بهای غذا و انرژی در ۲۰ سال گذشته روبروست. بیشتر فرصت‌های شغلی در لهستان در بخش ساختمان سازی است که مربوط به مردان است، در حالی که بیشتر پناهجویان اوکراینی زنان، افراد مسن و کودکان هستند. با توجه به تخریب بخش‌های زیادی از اوکراین، این پناهجویان ممکن است مجبور باشند در آینده از لهستان به کشور‌های دیگر مهاجرت کنند.

۲ سال پیش
ادعای اوکراین درباره هک کردن اطلاعات شرکت تلویزیون و رادیو روسیه

خبرگزاری اوکراین مدعی شد: هکر‌های مرتبط با گروه «انونموس» اطلاعات شرکت تلویزیون و رادیو روسیه را هک کردند. این گروه هکری اطلاعات بسیاری به دست آورده و قول می‌دهد به زودی آن را منتشر کنند.

۲ سال پیش

اطلاعات انگلیس گزارش داد: هیچ تغییر محسوسی در وضع نیرو‌های روسی طی ۲۴ ساعت گذشته رخ نداده است. نیرو‌های روسیه کنترل بیشتر مناطق در جنوب اوکراین را به دست گرفته اند و درگیری‌ها در ماریوپول ادامه دارد.

۲ سال پیش
چاووش اوغلو: مذاکرات روسیه و اوکراین در ترکیه برگزار خواهد شد

وزیر امور خارجه ترکیه در پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: با تلاش‌های رئیس جمهور ترکیه، مذاکرات هیئت‌های روسیه و اوکراین در ترکیه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، مولود چاووش اوغلو افزود: ما مسئولیتی را که اعتماد دو طرف به ترکیه بر دوش ما گذاشته است به خوبی درک می‌کنیم.

او ابراز امیدواری کرد: این مذاکرات به برقراری آتش بس پایدار و دستیابی به صلح منجر شود.

۲ سال پیش
 زلنسکی: ورود روسیه به شهرهای اوکراین موقتی است

به گزارش شبکه تلویزونی الجزیره مباشر، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در سخنانی درباره تازه‌ترین تحولات کشورش گفت: من از تعداد کسانی که برای حمایت از اوکراین به خیابان‌ها آمدند، شگفت زده شدم. من به ارتباط با پارلمان‌های جهانی ادامه می‌دهیم و هیچ کسی نمی‌تواند مطالبات ما را پنهان کند و هفته جاری دیدار‌های جدیدی برگزار خواهم کرد.

وی افزود: اگر نیرو‌های روسیه وارد برخی شهر‌های اوکراین شده اند، این مسئله موقتی است و به زودی از آن خارج خواهند شد. نیرو‌های مسلح اوکراین به دفاع از خاک کشورمان ادامه خواهند داد.

زلنسکی تصریح کرد: ما دور جدید مذاکرات را پیش رو داریم و اولویت، حفظ حاکمیت اوکراین و گرفتن ضمانت‌های امنیتی کارساز و مؤثر برای کشورمان است. ما همچنین برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه تلاش می‌کنیم.

۲ سال پیش
یک دقیقه سکوت به خاطر اوکراین در مراسم توزیع جوایز اسکار
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت کنندگان در مراسم اهدای جوایز اسکار یک دقیقه به خاطر اوکراین سکوت کردند.
۲ سال پیش
شهردار ماریوپل از تسلط نیروهای اوکراینی بر این بندر خبر داد

شهردار شهر بندری ماریپول اوکراین گفت نیروهای اوکراینی کنترل شهر را با وجود خروج بیش از نیمی از جمعیت آن در دست دارند و نیروهای روسی در حال پیشروی به سمت مرکز این بندر هستند.

وادیم بویچنکو، شهردار ماریوپل در مصاحبه با رسانه های این کشور گفت: نیروهای روسی در ابتدای حمله خود به ماریوپل تمامی زیرساختهای برقی و منابع آبی آن را از بین برده اند. امروز شهر ماریوپل همچنان یک شهر اوکراینی است و نیروهای ما تمام قوای خود را به کار گرفته اند تا این وضعیت را حفظ کنند.

۲ سال پیش
زلنسکی: روسیه می خواهد اوکراین را مانند کره شمالی و کره جنوبی نقسیم کند

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی خطاب به مردم کشورش گفت: اولویت اوکراین این هفته در گفتگوها با روسیه در ترکیه تاکید بر حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی خواهد بود.

وی در ادامه این سخنرانی شبانه افزود: ما حاضر به گفتگوی رو در رو برای استقرار صلح در کشورمان هستیم ولی اولویت ما نظر مردم اوکراین است.
زلنسکی مدعی شد که روسیه به دنبال تقسیم اوکراین به دو قسمت همانند کره شمالی و کره جنوبی است.

۲ سال پیش
صدراعظم آلمان: به دنبال خرید سیستم دفاع موشکی برای مقابله با روسیه هستیم

اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان روز گذشته گفت برلین برای آمادگی در برابر حملات نظامی احتمالی روسیه و به منظور دفاع از خود به دنبال خرید سیستم دفاع موشکی است.

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است سیستم دفاعی مانند گنبد آهنین اسرائیل را خریداری کند گفت: این مطمئناً یکی از موضوعاتی است که ما در مورد آن بحث و گفتگو می کنیم و برای توجیه آن دلایلی خوبی هم داریم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما نباید فراموش کنیم که همسایه ای داریم که آماده استفاده از خشونت برای تامین منافع خود است.

۲ سال پیش
نیروهای روسی شهر اسلاووتیچ اوکراین را ترک کردند

شهردار شهر اسلاووتیچ اوکراین می گوید نیروهای روسی این شهر را که محل استقرار کارگران نیروهای هسته ای چرنوبیل بوده است ترک کرده اند.

روز شنبه همچنین فرماندار این منطقه گفت نیروهای روسی کنترل این شهر را در خارج از منطقه ممنوعه در اطراف چرنوبیل به دست گرفته اند.

کارکنان اوکراینی نیروگاه هسته ای چرنوبیل پس از تسلط روسها به این نیروگاه در این منطقه مستقر شده اند.

۲ سال پیش
کاهش بهای نفت خام در بازار جهانی

بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۲.۳ درصد کاهش به ۱۱۷ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با همین میزان کاهش، ۱۱۱ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

گرچه به دلیل شدت یافتن همه گیری کرونا در چین و اعمال قرنطینه عمومی در این کشور بهای طلای سیاه به طور موقت کاهش یافت اما تحلیلگران پیش بینی می‌کنند با توجه به شرایط سیاسی جهان و نیز ادامه تنش‌های موجود میان روسیه و اوکراین روند افزایشی بهای نفت خام در بازار‌های جهانی همچنان صعودی خواهد بود.

۲ سال پیش
انگلیس: روسیه در حال محاصره سواحل مجاور اوکراین در دریای سیاه است

سازمان اطلاعات انگلیس مدعی شد روسیه در حال محاصره سواحل دریای سیاه در مجاورت اوکراین است و عملاً این کشور را از تجارت دریایی بین المللی منزوی کرده است.

روسیه هنوز در مقابل این ادعای انگیسی ها واکنشی نشان نداده است ولی می گوید نیروهای دریایی روسیه به حملات موشکی پراکنده خود علیه اهداف مختلف در سراسر اوکراین ادامه می دهد.

۲ سال پیش
درخواست اردوغان برای استقرار صلح در اوکراین

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود خواستار پایان عملیات نظامی این کشور در اوکراین و استقرار صلح در این منطقه شد. 

دو طرف طی این تماس تلفنی موافقت خود را با انجام دور بعدی مذاکرات میان هیئت روسی - اوکراینی در استانبول اعلام کردند. 

۲ سال پیش
فرانسه از ورود بیش از 3 هزار پناهجوی اوکراینی به کشورش خبر داد

امانوئل وارگون، وزیر مسکن فرانسه گفت از ابتدای آغاز درگیری های نظامی در اوکراین بیش از 30 هزار پناهجو از این کشور وارد مناطق مختلف فرانسه شده اند.

وارگون در ادامه افزود: هدف ما این است بتوانیم حدود 100 هزار پناهجو را در کشورمان اسکان دهیم.

برآوردهای اولیه حاکی از آواره شدن بیش از 3 میلیون و 400 هزار اوکراینی از کشور و گسیل آنها به کشورهای همسایه به ویژه لهستان است. کشورهای اروپایی تلاش دارند بخشی از این مهاجران را در خاک خود اسکان دهند. ایالات متحده آمریکا نیز پیش تر از اسکان بیش از یکصدهزار پناهجوی اوکراینی در خاک خود خبر داده بود. 

۲ سال پیش
بایدن: آمریکا از تغییر رژیم در مسکو حمایت نمی کند

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا یک روز پس از آن که گفته بود ولادیمیر پوتین نمی تواند بر مسند قدرت بماند، اعلام کرد: واشنگتن از تغییر رژیم در روسیه حمایت نمی کند.

بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره که آیا واشنگتن می خواهد پوتین برکنار شود و خواستار تغییر رژیم در روسیه است، گفت: خیر. این خواسته ما نیست.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در ادامه صحبت های بایدن در روز یکشنبه گفت: منظور رییس جمهور این بوده که پوتین نمی تواند اختیار جنگ یا تجاوز نظامی به اوکراین را داشته باشد.

۲ سال پیش
کشته شدن 10 هزار نظامی روس در جنگ اوکراین

شبکه الجزیره اعلام کرد: اولاف شولتس، صدراعظم آلمان مدعی شد طی سی و سه روزی که از جنگ اوکراین می گذرد دستکم 10 هزار نظامی روسی در این جنگ کشته شده اند. 

پیش تر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز مدعی کشته شدن 15 هزار نظامی روس در این جنگ شده بود. با این حال، روسیه شمار تلفات نظامی خود را بسیار کمتر از 2 هزار تن اعلام کرده است. 

۲ سال پیش
مدودف: دوره هژمونی آمریکا به پایان رسیده است

دمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه و رئیس جمهور سابق این کشور در گفتگویی اختصاصی با شبکه خبری آر تی تاکید کرد جهان دو قطبی به پایان رسیده است و آمریکا دیگر حاکم جهان نیست و کل جهان، بستانکار آمریکا است.

وی خاطر همچنین نشان کرد: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و پایان نظم دو قطبی جهان براساس تقابل ناتو و پیمان ورشو، آمریکا خود را برنده ماجرا و تنها ذینفع فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دانست. در شرایطی که اتحاد جماهیر شوروی در واقع به دلیل فعالیت‌های ناتو از هم نپاشید بلکه دلایل داخلی در این امر دخیل بودند؛ و به همین خاطر است که آن‌ها این طور رفتار کردند: آن‌ها معتقدند که نمی‌توان آن‌ها را به پای میز محاکمه کشاند، اما آن‌ها حق دارند همه را قضاوت کنند و تصمیم گیرندگان نهایی هستند و حق دارند هر کاری که دلشان می‌خواهد، انجام بدهند.

مدودف افزود: چند عامل هم باعث چنین رفتاری می‌شود؛ اول اینکه، آمریکا از نظر اقتصادی کشوری بسیار قدرتمند است. نکته دوم اینکه با نگرشی انتقام جویانه دلار چاپ می‌کند و به همین خاطر بدهی داخلی اش همین طور بیشتر و بیشتر می‌شود. در حقیقت، کل جهان، بستانکار آمریکا است. ممکن است کل جهان از نظر اقتصادی به دردسر بیفتد و دچار بحران شود و در همان زمان آمریکایی‌ها سرگرم چاپ دلار باشند. به همین خاطر است که آن‌ها اکنون از این نظر هم احساس می‌کنند که اصلاً مجازات نشده اند. درست به همان دلیلی که اقدامات آمریکا در افغانستان، عراق و ویتنام در چند دهه گذشته، هیچ وقت از نظر حقوقی از سوی جامعه بین المللی زیر ذره بین نرفته است. با وجود این، در زمان جنگ ویتنام، اتحاد جماهیر شوروی هنوز زنده بود و در قالب‌های چندگانه بحث‌های فشرده‌ای درباره این موضوع به راه می‌انداخت. همان طور که می‌دانید، اتحاد جماهیر شوروی آن زمان به ویتنام کمک می‌کرد. آمریکا مدت‌ها چنین سیاستی را دنبال کرد. همه هم می‌دانیم که ماجرا چطور به پایان رسید. این نکته را هم بگویم که ویتنام هزاران کیلومتر از آمریکا فاصله دارد. این واقعیتی است که افراد کمی، حتی در این کشور، آن را به خاطر می‌آورند، چون مدت زمان بسیاری از آن گذشته است، اما دوستان ویتنامی ام به من گفتند که دخالت آمریکا در ویتنام در طول دهه شصت میلادی باعث کشته شدن بیش از یک میلیون ویتنامی شد.

۲ سال پیش
شهردار لندن رفتار دولت انگلیس با پناهجویان اوکراینی را شرم آور دانست

صادق خان، شهردار لندن اقدامات دولت انگلیس را در قبال آوارگان جنگ اوکراین در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی شرم آور دانست و تسهیل پذیرش آنان را خواستار شد.

شهردار پایتخت انگلیس که از حزب مخالف دولت انگلیس است گفت: دولت باید «خیلی بیشتر» به پناهجویان اوکراینی کمک کند.

وی که برای حمایت از مردم اوکراین به جمع راهپیمایان حامی اوکراینی‌ها در لندن پیوسته بود، اما نگفت شهرداری پایتخت برای پناهجویان اوکراینی چه تسهیلات و کمک‌هایی در نظر گرفته است یا خواهد کرد. البته شهردار لندن از ساکنان پایتخت خواست درب خانه‌های خود را به روی اوارگان جنگ اوکراین که موفق به حضور در این کشور می‌شوند باز کنند.

شماری از اوکراینی‌های مقیم انگلیس نیز با انتقاد از رویکرد دولت انگلیس در رد درخواست رئیس جمهور اوکراین در اجرای منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور و همچنین پذیرش کم شمار پناهجویان اوکراینی تغییر رویکرد دولت انگلیس را در این باره خواستار شدند.

۲ سال پیش
اعلام آمادگی اوکراین برای اعلام بی طرفی و عدم الحاق به ناتو

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که پیش تر خواستار الحاق به ناتو و دایره کشورهای غربی بود پس از عملیات ارتش روسیه در خاک این کشور اعلام کرد حاضر است در روند صلح با مسکو از خواسته های خود عقب نشینی کرده و به کشوری بی طرف در تقابل میان غرب و روسیه تبدیل شود. 

زلنسکی در یک پیام ویدیویی گفت: ما حاضر به چنین توافق صلحی هستیم به شرطی که این توافق از سوی طرف های ثالث تضمین شود. ما برای تضمین های امنیتی و بی طرفی، و نیز غیرهسته ای ماندن کشور آمادگی داریم. 

پیش تر جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی گسترش ناتو به مرزهای روسیه و تلاش اوکراین برای پیوستن به این سازمان را اصلی ترین دلیل بروز جنگ این کشور عنوان کرده بود. قدرت های بزرگ به مرزهای خود حساسیت داشته و حاضر به پذیرش استقرار نظامیان دیگر کشورهای در کشورهای هم مرز خود نیستند. 

۲ سال پیش

برچسب ها: روسیه ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
دو روز دیگه دوباره آمریکا به اینها وعده الکی میده دوباره گول می‌خورند میزنند زیر حرفشون بعد از یک هفته که دیدند از کمک آمریکا و منطقه پرواز ممنوع خبری نیست دوباره از قبول شرایط روسیه حرف میزنند. اوکراین بیش از حد روی حمایت آمریکا و اروپا حساب باز کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا بیخود به اوکراینیها وعده و عید الکی داد. ناتو و آمریکا از نظر نظامی عملا نتونستند کاری بکنند و تحریمها علیه روسیه هم برعکس عمل کرد. بنزین دزدی در آمریکا تبدیل به معضل شده و مردم کشورهای اروپایی هر روز علیه افزایش قیمت انرژی تظاهرات می‌کنند. فیلمهای وحشی بازی مردم در فروشگاههای اروپا سر مواد غذایی هم نشون میده غربیها بیش از حد روی قدرت تحریم حساب باز کرده بودند. همونطور که اوباما قبلا در مورد ایران پیشبینی کرده بود تحریم بیش از حد فقط اقتصاد خود غرب و در راس اونها قدرت دلار و آمریکا رو به خطر میندازه. تحریمهای هوشمند نتونست ایران با مساحت، صنعت و کشاورزی و معادن به مراتب کمتر و کوچکتر از روسیه رو از پا در بیاره معلوم نیست این غربیها که از نظر سوخت و فلزات کمیاب و حتی کود شمییایی و مواد کشاورزی به روسیه وابسته‌اند چی پیش خودشون فکر کردند که یه لیست مسخره برای تحریم روسیه دادند. آخه تحریم مک دونالد و کالای لوکس و سایتهای پورن چه ضرری به روسیه میزنه؟ حداقل در مورد ایران خیلی دقیق و حساب شده عمل کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا دوست هیچ ملتی و کشوری جز کشورهای عضو ناتو نیست روسیه هم با حمله به اوکراین ثابت کرد هنوز روحیه تزاری خودشو حفظ کرده و. به هر کشوری که بخواد غارتش کنه حمله میکنه . این حمله باعث گرانی مواد غذایی در حهان و گرسنگی و فقر کشورهای مظلوم مثل یمن و کشورهای قاره افریقا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
معلوم بود اوکراین تسلیم میشه. آمریکا به اوکراینیها فشار میاورد و وعده وعید الکی میداد که شرایط روسیه رو قبول نکنند. اوکراین و غرب یه مشت ویدئو و خبر فیک در مورد شکست روسیه منتشر میکردند که به ۲۴ ساعت نرسیده دروغ بودنشون افشا میشد. پروپاگاندای رسانه‌ای نمی‌تونه نیروی واقعی نظامی رو شکست بده. فقط طرف غربی خودشو گول میزد که روسیه جنگ رو باخته و با ادعای اینکه روسیه در شبیه ساز رایانه‌ای جنگ رو باخته به خودشون دلگرمی میدادند ولی وقتی شهرهای اوکراین محاصره شدند و روسیه منتظر تخلیه غیرنظامیانه تنها نتیجه‌ای که میشه گرفت اینه که اوکراین همون روزهای اول جنگ رو باخت. شانسی که اوکراینیها آوردند این بود که روسها مثل آمریکا وحشی بازی در نیاوردند و الا خیلی راحت همون روز اول تمام تاسیسات برق و مخابرات و اینترنت اوکراین رو دود میکردند میفرستادن هوا و به قیمت تلفات نظامی وحشتناک شهرها رو تصرف می‌کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
یه سری ادم میگفتن از اوکراین باید عبرت گرفت چون اتمی نداره نابود میشه به نظرتون شده؟ من که بعید میدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
ارباب که شکست بخوره نوکر هم شکست میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
ارباب غرب گرا بایدنه که خودش قاتله نوکری شماهم کامله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا که دمشو گذاشت رو کولش و از افغانستان فرار کرد نوکرای سعودی و اماراتیش هم دارند پشت سر هم مزه موشکهای انصارالله رو میچشند. انشالله به زودی روز نابودی آمریکا و آمریکاپرستان رو جشن میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۵:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
ببخشید اشتباه شد لطفا منتشر نکنید .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
(((((:
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۵:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
آقای میر سلیم بیایید در مورد املاک وداراییها وحسابها و حقوق کسانی که دست اندر کار خودروسازی به هر نحو که هستند شفاف سازی کنید بعد بیاید نظر بدید
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۵:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
این مردک وزیر انرژی امارات داره میگه ما خواهان صلح هستیم وهیچ کس از جنگ حمایت نمیکنه .پس چه کسی داره زن وکودک یمن را کشتار میکنه؟شما که دستتون تامرفق به خون مردم بیگناه یمن آغشتست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
روسیه شکست میخوره و خورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
بلآخره اوکراین تسلیم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
حقیقت این هستش که در خبر نوشته شود
سی و سومین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

اصلا بهتره تیتر بزنید :
رزمایش مشترک روسیه و اوکراین
والا
عملیات نظامی دیگه چه جمله مسخره ای هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
دانا
۱۴:۱۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
آتش بس روسیه = اعلام شکست کامل
برای همین هنوز اعلام آتش بس ندادند

واقعا حیرت آوره کشوری که می‌گفتند دومین قدرت نظامی برتر در دنیاست
با اینکه بیشتر از 1 ماه گذشته هنوز نتونسته نیمی از خاک اوکراین رو هم تصاحب کنه

(درسته اوکراین عظیم ترین کشور اروپاست ولی ضعف روسیه کاملا مشخصه)

روسیه فقط بخاطر موشک های اتمیش مردم رو به وحشت انداخته وگرنه هیچی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
نکنه انتظار داشتی مثل آمریکا وحشی بازی در بیاره و از زمین و هوا بدون توجه به تلفات غیرنظامیان بمباران کنه و به قیمت کشته شدن مردم عادی شهرها رو هر طور شده بگیره؟ همینکه شهرهای شرق اوکراین ظرف چند روز محاصره شدند ولی برای تخلیه غیرنظامیان صبر کردند نشون میده اوکراین همون روز اول جنگ رو باخته بود. تعداد بمبهایی که رژیم صهیونیستی توی یکی دو روز روی سر فلسطینیها ریخت از کل بمبهایی که روسیه علیه نظامیان اوکراینی استفاده کرده بیشتره. آمریکا تو ویتنام بیش از شش میلیون و صد و شصد هزار تن بمب روی سر ویتنامیها ریخت ولی نه تنها نتونست کاری از پیش ببره مجبور شد فرار کنه و از ویتنام برای همیشه صرفنظر کنه. چقدر آمریکا توی افغانستان که هیچ نداشت و عراقی که خلع سلاح و ۱۳ سال تحریم شده بود بمب ریخته باشه خوبه؟ حالا خوب بود روسیه از اول بنا رو بر تصرف کامل اوکراین بزاره و مثل غرب وحشی عمل کنه؟ اوکراینیها باید خدا رو شکر کنند طرفشون یه وحشی مثل آمریکا نبود والا تا الان خدا میدونه چقدر کشته داده بودند. به هر حال اوکراین مجبور شد شرط روسیه رو قبول کنه و ناتو و آمریکا هم جز واق واق کردن کاری از دستشون برنیومد. تحریمها هم که عملا برعکس عمل کرد و مردم سر بنزین و مواد غذایی تو اروپا و آمریکا دارند تو سر و مغز هم میزنند. کافیه بجای پروپاگاندای بی.بی.سی و وی.او.ای ویدئوهایی که خود مردم از فروشگاهها و پمپ بنزینهای آمریکا و اروپا و تظاهرات مردم منتشر می‌کنند رو ببینی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خب چه کاریه
اگه چیزی نیست برند نابود کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
روسیه داره شکست میخوره عمو جون خبراتونم الکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
اگه با دروغ دلت خنک میشه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
روسیه چطوری داره شکست میخوره در صورتیکه نه انبار مهمات سالمی برای اوکراین مونده نه هواپیمای جنگی و سامانه پدافندی؟ آمریکا هم که جرات نکرد مجوز ارسال هواپیما به اوکراین رو صادر کنه. الان هم اوکراین گفته شرط روسیه در مورد بیطرفی اوکراین رو حاضره قبول کنه. البته اگه دوباره یانکیها به اوکراینیها وعده و عید الکی ندند و بعد بیدفاع رهاشون کنند. روسیه اگه وارد شهرها نشده فقط برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیانه که تبدیل به سپر انسانی برای نیروهای اوکراینی شدند. به هر حال اوکراین همسایه روسیه است و روسها اگر میخواستند هم عاقلانه نبود به روش وحشیانه آمریکاییها جنگ رو ظرف یکی دو ماه تمام کنند. هر چند آمریکا با تمام جنایاتی که مرتکب شد نتونست با ریختن میلیونها تن بمب ویتنام رو اشغال کنه یا از افغانستان با اون آبروریزی فرار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خوش بحالت چه آرزوهای قشنگی داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
حرف های اخیر زلنسکی به معنای تسلیم شدن و پیروزی روسیه هست. زلنسکی فقط با اصرار مواضع اشتباه باعث کشته شدن نظامی ها و غیر نظامی های بسیاری شد در این جنگ، میتونست زودتر تصمیم عدم الحاق به ناتو رو بگیره و ... غرب هم میتونست بجای آتیش بیار معرکه شدن و کمک تسلیحاتی برای جنگ بزرگتر به توقف جنگ و صلح بین طرفین درگیر جنگ کمک می کرد ولی اینکار انجام نداد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
جناب ۱۴:۱۲ باعث و بانی این جنگ قبل از هرکس خود غربی ها هستند و آتش بیار معرکه هم خودشان هستد و تمام قراین نشان می دهد که دوست هم ندارند این جنگ بزودی تمام شود ، حالا دنبال چه هدفی هستند تا حدود زیادی مشخص است ولی ظاهراً در محاسبات خود در این زمینه دچار اشتباه اساسی شده اند که به نظر می آید در روزهای آینده تغییر رفتار از آنها شاهد خواهیم بود و اگر هم ادامه دهند معلوم است که خداوند می خواهد به دست خود آنها ضربه اساسی را به آنها بزند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
میخواستی هشت سال طولش بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
ارباب سقوط میکنه بزودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
پیروزی روسیه یعنی سقوط ارباب امریکا و غرب وحشی برای همین علی رغم ترسشون دارن دست و پایی میزنن ولی کارشون تمام هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
خوبه اعتراف کرد اربابش سقوط میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
هرکی به آمریکا و اروپا وابسته بشه عاقبش بدبختیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
مردک از این طرف درخواست انواع تانک و موشک میده از اونور اعلام بی طرفی روسیه از روز نخست باید شراطی میزاشت و اعلام میکرد هرروز با پیشروی و ایجاد خسارات به هر طرف شرایط پیچیده تر خواهد شد و در نهایت اگر قرار شد جنگ تکلیف را روشن کند الحاق کل اوکراین به روسیه خواهد بود مناطق تصرف شده الان باید جریی از خاک روسیه بحساب اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
زلنسکی رقاصه، تسلیم شدی ولی خیلی دیر .
باید اوکراین به خاک روسیه ضمیمه بشه .
بعد از اوکراین نوبت فرانسه و انگلیس و.... خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
قرص خوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین ویران=اعتماد به بیگانگان
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۱۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام ،

ما هم متعهد می شویم در دو منطقه تازه استقلال یافته نیرو و تجهیزات نظامی مستقر نکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
دم پوتین گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
چی شد پس؟؟؟؟ از بایدن و ناتو خبری نشد؟؟؟ تو که خیلی ادعا داشتی؟؟؟امثال تو درایران هم زیاده که قبله آمال شان آمریکا وغرب هست اما هیچ وقت درس عبرت براشون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
پوتین به دنبال بهانه برای خروج از باتلاق اوکراین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
کدام بهانه؟ اینها درخواست روسیه قبل از فرستادن نیرو به اوکراین بود که الان اوکراین داره اعلام آمادگی می‌کنه برای قبول کردن شرایط روسیه. روسیه حتی از روز اول ادعا نکرد قصد داره قسمت روس نشین در شرق اوکراین رو ضمیمه کنه. جو بایدن هم چند روز پیش تلویحا اعلام کرد اگه اوکراین بخواد خاکی به روسیه بده آمریکا مشکلی با اینکار نداره. البته روسیه از اول گفت دنبال گرفتن خاک اوکراین نیست و بیطرفی اوکراین و استقلال منظقه شرق اوکراین براش کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
واقعیت خلاف پروپاگاندای رسانه‌های غربه و اوکراین مجبور شد شرط روسیه رو قبول کنه. غربیها نه جرات درگیری نظامی با روسیه رو داشتند نه تحریمهایی که کردند جز بحران اقتصادی و اعتراضات این چند روز مردم در اروپا و بنزین دزدی آمریکاییها چیزی براشون داشت. این وسط فقط آمریکا با وعده وعید الکی به اوکراین باعث نابود شدن زیرساختهای نظامی اوکراین شد. چند روز پیش هم بایدن حتی سیگنال موافقت با بخشیدن قسمتی از خاک اوکراین به روسیه در صورت رضایت خود اوکراینیها رو داد هر چند روسیه از اول هم ادعا نکرد دنبال ضمیمه کردن بخشی یا کل خاک اوکراینه
Iran (Islamic Republic of)
مهندس نصیر...گرمی
۱۰:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام.جنگ اوکراین حاصل دستپخت امریکا و اسرائیل هست برای کاهش توان دفاعی روسیه،اما اگر روسیه در این جنگ شکست بخورد باز پیروز است،بعد سالها روسیه از لاک دفاعی خارج شده و تهاجمی شده،که در اینده تجربیات این جنگ برای روسیه بسیار مفید و راهگشا خواهد بود،زلنسکی یک دلقک یهودی دست نشانده امریکاست،روسیه باید در سیاست امریکا را شکست دهد تا کار به جنگی مثل اوکراین نکشد.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
این افراد غرب گرا چرا هستند نگران چون ارباب شون بایدنه که خودش قاتله سیاستشون همش باطله فعلا که پوتین حاکمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
فعلا که پوتین حسابی خراب کرده
مونده چه جوری قضیه رو جمع کنه
Canada
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
ایران زمین طرفدار هیچ جنگی نیست
حالا این جنگ در یمن .فلسطین .افعانستان .عراق .سوریه و یا در اوکراین باشه
طبق قرارداد مابین روسیه و همسایه هایش
نباید انها به ناتو بپیوندند
ولی این هنرپیشه دلقک .کودتاچی اوکراین را بخطر انداخت و
میخواست به ناتو بپوندند
در اصل مقصر تمام کشته ها
همین هنرپیشه دلقک است و بس
با پیوستن به ناتو .میخواستند گلوگاه روسیه .چین و ایران را ببندند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
چنین قراردادی وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید معصومی نراد
۰۹:۵۴ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
روسیه ۳ هیچ برنده اس و تمام.....خواهشا حرفی نباشه
Poland
محمد
۰۷:۵۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
خطاب به باشگاه خبرنگاران روسیه
روسیه عاشق چشم و ابروی ما نیست درست و منصفانه خبر بگو عملیات نظامی از دید روسیه هست ،منعکس کننده خبرگزاریهای روسیه و افکار پوتین نباش.زمان قدیم نیست کسی چیزی ندونه و متوجه نشه و هرچی بگی مخاطب فکرکنه درسته. فکرنکن روسیه با آمریکا دچار مشکل شده ما بهش بچسبیم به نفعمون باشه،روسیه درحال غرق شدنه و اگه مابهش بچسبیم ماهم غرق میشیم حتی تو نظام هم اینطور که شما فکرمیکنید عمل نمیکنن پس جانب متجاوز رو نگیر.روسیه همونی هست که در جنگ جانب صدام رو گرفت و عهدنامه گلستان و ترکمنچای
میدونم که منتشر نمیکنی و یا متنو تغییر میدی
Canada
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
از متن ات میشه اینو برداشت کرد که
کانالهای سعودی و لندنی و لوسانجلیسی زیاد میبینی
چونکه نقطه نظرات انها را منعکس کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
شما غرب گراها اربابتون بایدنه که خودش قاتله سیاست هاش باطله نوکری شما هم که کامله
Iran (Islamic Republic of)
شگرالله لحاف دوز
۰۹:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
سکه دو رو دارد و شما یک رو را نمی بینید! لطف کمی با زمان حرکت کن...
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۱۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
بچه بیا پایین سرمون درد گرفت بابا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
نه شرقی
نه غربی
جمهوری اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
میشینی پای شبکه های غربی، برای همین تفکراتت مثل غربی ها شده...حرفهای پوچ آنها را تکرار میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
آقای محمد ما به هیچ کس نچسبیدیم و نمی چسبیم ما مستقل هستیم و بنده خدای خود هستیم ولی دشمن خود را خوب می شناسیم و منافع و مصالح خود را خوب تشخیص می دهیم و خوب می دانیم که در حال حاضر روسیه و چین نسبت به ما در چه شرایطی است و آمریکا در چه شرایطی ، دشمن اصلی ما فعلأ آمریکا و اسرائیل هستند و این موضع گیری مستقل نتیجه استقلالی است که ما هزینه سنگینی برای آن پرداخته ایم و فریب تبلیغات دستگاه تبلیغاتی صهیونیسم جهانی را نخواهیم خورد و ما امروز روسیه را دشمن خود نمی دانیم اگر چه در بعضی زمینه ها اختلاف نظر هم داشته باشیم که داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
عده ای از این کامنت حق و درست بدجور سوختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
ما به روسیه نچسبیدیم و از روز اول ایران رسما اعلام کرد هر چند آمریکا و ناتو رو مقصر این اوضاع میدونه ولی با جنگ هم موافق نیست. ما نه به نفع روسیه رای دادیم نه به درخواست غرب علیه روسیه و خودمون رو وارد بازی دو طرف نکردیم. اصلا هم مهم نیست که شما از اصطلاح عملیات نظامی خوشت نمیاد. همونطور که از نظر غربگداها لشکرکشی آمریکا به کشورهای منطقه و کشتار میلیونی مردم عملیات نظامی برای صدور دموکراسی بود ما هم برای در آوردن لج غربگداها از حمله روسیه به اوکراین که یک میلیونیوم جنایتهای آمریکا رو هم مرتکب نشده از عبارت عملیات نظامی استفاده می‌کنیم. شما هم می‌تونی بسوزی و خودتو به در و دیوار بکوبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
خداکنه صلح بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
تا که کی اف اشغال نشه زلنسکی ام نابود نشه نباید صلح بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
۱۰:۴۶
بله, نظر منم همینه
آخرین اخبار