کریم نوایی نظامی گفت: در پایانه امام رضا (ع) مشهد با ازدحام مسافران و زائران متقاضی بازگشت از مشهد به استان‌های مازندران و تهران مواجه شده ایم.

کریم نوایی نظامی، رئیس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: این مسافران بیشتر افرادی هستند که با مراجعه به پایانه خواستار تامین سریع اتوبوس فوق العاده برای بازگشت به استان‌های یاد شده هستند.

او  می گوید: البته دیروز یکشنبه نیز با موج بازگشت مواجه شدیم که خوشبختانه اعزام آن دسته از مسافران انجام شد.

رئیس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون در حال ارائه بلیت به مسافران در پایانه هستیم، اما برای اعزام این گروه در بعد از ظهر امروز نیازمند تامین ناوگان جدید هستیم.

او می گوید: در حال رایزنی با دیگر استان‌ها برای تامین حدود ۵۰ دستگاه اتوبوس برای ساعات بعد از ظهر امروز هستیم تا مشکلی برای مسافران ایجاد نشود.

او گفت: مطابق آنچه قبلا اعلام شده بود ظرفیت روزانه ورود یا خروج مسافر از طریق ناوگان اتوبوس و مینی بوس برون شهری و خودرو‌های سواری کرایه به مشهد و یا از مشهد به سایر شهر‌ها ۲۵ هزار نفر بود که اکنون توانسته ایم ظرفیت خروج را در برخی روز‌ها به حدود ۲۹ هزار مسافر افزایش دهیم.

نوایی نظامی می گوید: دغدغه اصلی تامین ناوگان کافی برای روز‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ فروردین است که با رایزنی‌های صورت گرفته اقداماتی در حال انجام است.

طبق اعلام استانداری خراسان رضوی از ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ تا کنون حدود ۶ میلیون زائر و گردشگر به این استان سفر کرده‌اند و مطابق آمار سال‌های گذشته حدود ۱۵ درصد مسافران مشهد در ایام نوروز ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، ریلی و هوایی را برای سفر به این کلانشهر انتخاب می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.