مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از استقبال بی‌نظیر مسافران نوروزی و مردم همدان و بازدید بیش از ۶۴ هزار از موزه میدان امام خمینی همدان خبر داد.

 علی مالمیر گفت: سایت موزه میدان امام خمینی از ۲۹ اسفند به شکل آزمایشی افتتاح و بخشی از اشیا به شکل محدود به آنجا منتقل شد که او گفت: کاوش‌های باستان شناسان در ۲ فصل در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در این مکان انجام شد و در حین عملیات آثار و شواهدی از دوره‌های مختلف تاریخی تا عصر حاضر به دست آمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان  گفت:در کاوش‌های میدان امام خمینی تعداد هشت تدفین انسانی مربوط به دوران اشکانی به دست آمد که این تدفین‌ها به شیوه‌ها و روش‌های مختلف از جمله چمباتمه‌ای، جنینی و ساده دفن شده‌اند و چهار نمونه از آن‌ها داخل تابوت‌های سفالی بود.

مالمیر گفت: همزمان با افتتاح آزمایشی سایت موزه، اجرای زنده کاوش‌های باستان شناسی به شکل روزانه در محوطه انجام می‌شود و تا اواخر تعطیلات نوروز ادامه دارد.

 به گفته او فرآیند ساخت موزه در چهار سال انجام شد ابراز امیدواری کرد که به زودی اشیا موزه تکمیل و این موزه منحصربه‌فرد به صورت رسمی افتتاح شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: سایت موزه میدان امام اولین سایت موزه ایران است و به جهت اینکه در همین محل آثار باستانی به دست آمده، یکی از کم‌نظیرترین فضا‌ها در جهان به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.