هدربار از جامعه جهانی خواست تا برای جلوگیری از بحران انسانی از زنان حمایت به عمل آورد.

مسئولان دیده بان حقوق بشر جهانی با ارائه رهنمودی برای کشور‌های کمک کننده افغانستان از آنها خواسته که معافیت سفر رهبران ارشد طالبان را لغو کنند.

هدربار مسئول زنان دیده بان حقوق بشر جهانی با تهیه رهنمودی که شامل پایان دادن به معافیت سفر رهبران طالبان، حمایت از معترضان زن و مدافعان حقوق بشر، تمویل آموزش زنان و تلاش برای جلوگیری از بحران انسانی را می‌شوند، را به کشور‌های کمک کننده افغانستان داده است.

هدربار گفت:" با مقامات طالبان به‌عنوان رهبرانی در موقعیت خوب جهانی رفتار نکنند".

هدربار از دولت‌های جهان خواست تا معافیت سفر برخی از رهبران ارشد طالبان را لغو کنند و از برگزاری جلسات در مکان‌هایی که به طالبان اعتبار می‌بخشد، حذر کنند.

به گفته این سازمان، جلسات با طالبان باید در کابل و دوحه و با حضور زنان برگزار شود.

دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به اقدامات تلافی‌جویانه طالبان در برابر زنان معترض، از کمک‌کنندگان می‌خواهد صدای کسانی باشند که از حقوق زنان و دختران دفاع می‌کنند. او خواستار اقدام بیشتر برای حمایت از معترضان زن و سایر مدافعان حقوق بشر شده است.

این سازمان همچنین به تمویل و عرضه خدمات آموزشی تاکید کرده و گفته است که «تمویل‌کنندگان باید گروه‌هایی را که برای دفاع از حقوق زنان و دختران در افغانستان کار می‌کنند، تمویل کنند".

به گفته این سازمان، باید اطمینان حاصل شود که هیچ بودجه‌ای برای حمایت از برنامه‌هایی که مشمول دختران نیست، اختصاص نمی‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.