وزیر جهاد کشاورزی:

۲۷ هزار میلیارد ریال صرف توسعه کشاورزی خراسان رضوی می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود ۲۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات هجدهمین سفر استانی دولت، برای توسعه کشاورزی استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد گفت: عمده این اعتبارات در بخش های مرمت قنوات، سامانه های آبیاری نوین، آب و خاک و آبخیزداری، احداث استخر و انتقال آب و کشت گیاهان دارویی هزینه می‌شود.

او گفت: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم، عدالت محوری و مردمی بودن است و با توجه به اینکه بخش کشاورزی یکی از مردمی ترین بخش ها است توجه ویژه ای به آن شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یک سوم جمعیت کشور را جامعه کشاورزی و فعالان این بخش تشکیل می دهند، که با این نگاه، در این دولت اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی رخ می دهد.

ساداتی‌نژاد گفت: با توجه به اقلیم استان خراسان رضوی و اهمیت منابع آبی بخش کشاورزی، با جذب این اعتبارات تحول بزرگی در بخش کشاورزی استان ایجاد خواهد شد.

او گفت: از مجموع اعتبار اختصاص یافته به بخش کشاورزی خراسان رضوی، ۶ هزار میلیارد ریال آن در حوزه قنوات، پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای سامانه های آبیاری نوین، سه هزار میلیارد ریال در حوزه آب و خاک و طرحهای آبخیزداری و مابقی در سایر بخش های کشاورزی صرف می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.