وزارت خزانه‌داری انگلیس در اقدامی جدید، ۱۴ فرد و نهاد روسی را به لیست تحریم‌های قبلی این کشور اضافه کرد.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس امروز (پنجشنبه) مدعی شد افرادی که تحریم شده‌اند در مورد حمله پوتین به اوکراین، مطالب غیرواقع منتشر کرده‌اند. تراس درباره این بسته تحریمی جدید گفت که دولت انگلیس به تحریم‌های بیشتر ادامه خواهد داد تا مطمئن شود که پوتین در اوکراین شکست می‌خورد.

در گزارش جدید خرانه داری انگلیس آمده است: «بریتانیا در هماهنگی با متحدان غربی و در تلاش برای فلج کردن اقتصاد روسیه بیش از ۱۰۰۰ فرد و کسب و کار در صنایعی از قبیل کشتیرانی، دفاعی و نخبگان ثروتمند نزدیک به ولادیمیر پوتین را تحریم کرده است.»

در این لیست جدید تحریم‌های روسیه، نام «الکسی نیکولوف» مدیرعامل شبکه راشا تودی، «سرگئی بریلِف» مجری رادیو و تلویزیون روسیه و «آنتون آنیسیموف» سردبیر خبرگزاری «اسپوتنیک» به چشم می‌خورد.

چندی پیش نیز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس «ادامه تشدید تحریم ها» علیه روسیه را تا زمانی که همه نظامیان روسیه از اوکراین عقب نشینی کنند، خواستار شده بود.

با تشدید تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف، انگلیس هم به تبعیت از کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه بیش از هزار فرد و شرکت روسی و بلاروسی اعمال کرد. تحریم‌های غرب از مرز ۵ هزار مورد فراتر رفته و بسیاری از بخش‌های اقتصادی روسیه را تحت تأثیر قرار داده است. این تحریم‌ها همچنین شخصیت‌های سیاسی روسیه از جلمه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه او و همچنین تاجران، بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ روسیه را هدف گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
انگلیس ، هیچ چی نیس...!!!!!!
آخرین اخبار