پارلمان پاکستان پیش نویس طرحی را برای سلب رای اعتماد از عمران خان نخست وزیر این کشور بررسی می‌کند.

مخالفان و دولت پاکستان برای به دست آوردن بیشترین تعداد آرای نمایندگان پارلمان تلاش می‌کنند. به نظر می‌رسد آرای نمایندگان مستقل و احزاب کوچک، سرنوشت این رقابت را مشخص خواهد کرد.

خبرنگار شبکه الجزیره در اسلام آباد گفت: حزب مسلم لیگ جناح نواز شریف با ۸۴ نماینده و حزب مردم پاکستان با ۵۶ نماینده و نیز جمعیت علمای اسلام با ۱۵ نماینده و احزاب دیگر که ۱۲ نماینده دارند، از طرح سلب رای اعتماد از عمران خان حمایت می‌کنند.

قیوم صدیقی، تحلیلگر سیاسی به الجزیره گفت: آنطور که مخالفان می‌گویند علت تلاش آن‌ها برای سلب رای اعتماد از عمران خان، آن است که دولت شکست خورده و پاکستان در صحنه بین المللی منزوی شده و اوضاع اقتصادی کشور هم وخیم است و افزایش قیمت‌ها قابل تحمل نیست. علاوه بر این، موضوع بیکاری هم مطرح است.

مخالفان که تظاهرات گسترده‌ای با طرفداران خودشان برگزار کردند، می‌گویند دولت عمران خان در برابر خواسته‌های صندوق بین المللی پول تسلیم شد تا تسهیلات جدید دریافت کند و این موضوع باعث افزایش قیمت‌ها شد.

مخالفان همچنین درباره سلامت انتخاباتی که در آن عمران خان پیروز شد، ابراز تردید می‌کنند. مخالفان همچنین دولت پاکستان را متهم می‌کنند که سیاست خارجی آن، باعث دست کشیدن از مسئله کشمیر شده است، اما عمران خان هم که تجمعی از طرفداران خودش برگزار کرد، اتهامات مخالفان را تکذیب و آن‌ها را به دسیسه چینی با طرف‌های خارجی علیه دولت خودش متهم می‌کند.

نقشه ائتلاف‌های سیاسی در پاکستان به گونه‌ای است که پیش بینی نتیجه رای گیری در پارلمان دشوار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار