آوارگان اوکراینی می‌گویند مقررات روادید انگلیس به گونه‌ای تنظیم شده است تا پای اوکراینی‌ها به انگلیس نرسد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد: تاکنون بیش از چهار میلیون نفر از ساکنان اوکراین به علت جنگ به کشور‌های همسایه و برخی دیگر از کشور‌ها پناه برده اند.

به نوشته گاردین، آوارگان اوکراینی در لهستان می‌گویند مقررات پناهنده پذیری انگلیس، بسیار پیچیده و گیج کننده است و ظاهرا به گونه‌ای طراحی شده اند تا به جای پناه دادن آوارگان، آنان را از ورود به انگلیس باز دارند.

نهاد‌های حقوق مهاجران اعلام کردند: آوارگان اوکراینی در ایستگاه مرکزی ورشو، پایتخت لهستان می‌گویند دولت انگلیس در شرایط جنگی جاری از آنان می‌خواهد یک نفر به عنوان حامی مالی در انگلیس پیدا کنند تا بتوانند درخواست ویزا کنند. این آوارگان گفته اند پس از پیدا کردن یک حامی مالی در درون انگلیس، روند رسیدگی به درخواست پناهندگی نیز هفته‌ها طول می‌کشد.

گزارش‌های منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد با وجود بیش از چهار میلیون آواره اوکراینی که از این کشور خارج شده اند دولت انگلیس به کمتر از ۲۶ هزار نفر روادید داده است که از این تعداد ۲۲ هزار و هشتصد نفر از کسانی هستند که از اعضای خانواده خود در انگلیس دعوت نامه برای کمک به آنان و نیز تامین هزینه هایشان ارائه کرده اند.

کمتر از سه هزار نفر هم از افرادی هستند که بر اساس طرح دولت انگلیس در پرداخت کمک هزینه ۳۵۰ پوندی در ماه به خانواده‌های انگلیسی‌هایی که با اسکان و تغذیه آوارگان اوکراینی به آنان کمک کنند توانستند به این کشور بیایند.

دولت انگلیس بار‌ها خود را پیشتاز کمک به مردم اوکراین معرفی کرده است، اما در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی کمترین آوارگان اوکراینی را پذیرفته است و به همین علت با انتقاد‌های شدید نهاد‌های مدنی و سازمان‌های مدافع حقوق مهاجران و آوارگان مواجه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
بیچارشون کردن رفت تا اینا باشن به سلبریتی جماعت اعتماد نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
انگلیس به عنوان حامی اصلی اوکراین باید به نصف اوکراینیا ویزا بده والا معلوم میشه اوکراینیا رو فریب داده
آخرین اخبار