صفایی گفت: نقاهتگاهی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع برای سگ‌های بدون صاحب درنظر گرفته شده، که قرار بود عید افتتاح شود اما نشد.

 زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب و انتقال آن‌ها به نقاهتگاه سرخه‌حصار به کجا رسید؟

احسان صفایی، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه ۱۳ تهران گفت: نقاهتگاهی که برای سگ‌های بدون صاحب درنظر گرفته شده، در مساحتی نزدیک به ۱۷هزار متر مربع برای حدود ۶۰۰ قلاده سگ تعبیه شده است. این نقاهتگاه توسط منطقه ۱۳ در نظر گرفته شده و قرار بود قبل از عید افتتاح شود که هنوز این افتتاح صورت نگرفته است.

طرح جمع آوری سگ‌های ولگرد به کجا رسید؟

 قبل از عید طرح جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب اجرا شد و نزدیک به ۵۰ قلاده سگ جمع‌آوری شدند که تعدادی از آن‌ها به کهریزک و نقاهتگاه جدید منتقل شدند. همچنین، در مجموع نزدیک به ۳۰۰ قلاده سگ در بوستان شناسایی شده است. منظور از داخل سرخه‌حصار، داخل محصوره پارک نیست. 

جمعیت گونه‌های حیوانات و گیاهان روند افزایشی داشته است؟

 از آنجایی که به دلیل همه‌گیری کرونا بوستان سرخه‌حصار حدود دو سال و نیم تعطیل بوده است، زیست‌آوری گونه‌های جانوری و فضای سبز افزایش یافته است. به عنوان مثال، جمعیت سنجاب‌ها، روباه‌ها روند افزایشی داشته است.

جفت‌گیری سگ‌ها با گرگ‌ها در سرخه‌حصار مشاهده شده است؟ 

 در ارتفاعات حریم منطقه ۱۳ سگ‌های ولگرد به ندرت مشاهده می‌شود و تاکنون زاد و ولد سگ‌ها با حیواناتی مانند گرگ مشاهده نشده است. همچنین، در نزدیکی مجموعه محیط‌زیستی سرخه‌حصار گرگ هم مشاهده نشده است.

پیش از این، محمد نصرتی، رئیس گروه پستانداران دفتر حفاظت و مدیر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود، احتمال جفت‌گیری بسیاری از سگ‌هایی که در جوار مناطق حفاظت شده زندگی می‌کنند با برخی گونه‌ها به ویژه گرگ وجود دارد و وجود این حیوانات دورگه که نه سگ هستند و نه گرگ، بسیار خطرناک است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
پول نداریم خرج معتادامون کنیم بیایم خرج سگای ولگرد کنیم ؟؟؟
آخرین اخبار