قول مساعد استاندار فارس جهت احیای کمیته اقتصاد دانش بنیان

مدیریت بازاریابی و ارتباطات پارک علم و فناوری فارس گفت: استاندار فارس قول مساعد جهت احیای کمیته اقتصاد دانش بنیان در استانداری داد.

دکتر شفیعی مدیریت بازاریابی و ارتباطات در حاشیه بازدید استاندار فارس از پارک علم و فناوری فارس از فعالیت شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری در تولید تجهیزات پزشکی، ماشین آلات، حوزه صنایع غذایی، حوزه نانو و زیست فناوری خبر داد و کارآفرینان شرکت‌های دانش بنیان محصولات خود  را که برای اولین بار در کشور تولید شده است را به استاندار معرفی و ارائه کردند.

او از جمله موضوعات جلسه امروز را احیای کمیته توسعه اقتصاد دانش بنیان، توسعه فضای فیزیکی پارک فارس برای واگذاری به شرکت‌های فناور، صدور مجوزها، مرتفع کردن بروکراسی‌های اداری که مخل توسعه کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان است را عنوان کرد.

دکتر شفیعی  گفت: در این جلسه با قول استاندار فارس تصمیم گرفته شد که کمیته توسعه اقتصاد دانش بنیان مجددا فعالیت خود را جهت رفع مشکل شرکت‌ها و ایجاد هم افزایی در بین کنشگران نظام منطقه آغاز کند.

مدیریت بازاریابی و ارتباطات پارک علم و فناوری فارس گفت: مقرر شد تا کمیته ای برای حل مشکل زمین و فضای فیزیکی پارک با حضور شهردار شیراز، شرکت شهرک های صنعتی، سازمان صمت، جهادکشاورزی و... تشکیل شود تا توسعه فضای پارک گسترش مرتفع شود.

او همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی با هماهنگی سازمان مدیریت برنامه ریزی مختص مدیران اجرایی استان و کارشنایان دستگاه‌های اجرایی به منظور آشنایی با شرکت دانش بنیان و شرایط و فعالیت‌ها خبر داد و گفت: استاندار فارس نیز خواستار شناسایی و معرفی محصولات شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک شد و بنا شد او برای حل مشکلات و توسعه استان شخصا اقدام کنند.

دکتر شفیعی می‌گوید: استاندار فارس دستور داد تا در جلسه شورای اداری استان دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهند و در طول سال عملیاتی شد.

او از تخصیص بودجه‌های عمرانی پارک در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ سخن گفت و افزود: درآمد پارک نسبت به سال‌های قبل رشد داشته و در سال ۱۴۰۰ جهش تولید را در فروش محصولات خود داشتند که بر اساس اظهارنامه‌های مالیاتی است و هنوز نهایی نشده است و درآمد حاصله تنها برای شرکت‌های دانش بنیان هزینه شده است و بیش از ۳ هزار نفر اشتغال ایجاد کردند.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص برج فناوری در شهرستان لارستان و اتمام این پروژه با تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهوری تحصیص خبر داد و گفت: این پروژه تا هفته دولت افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار