معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید، گفت: بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان انواع خدمات را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان قرار دادیم.

سیاوش ملکی‌پور در رویداد تامین مالی و معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری که ویژه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان به مدت ۳ روز در حال برگزاری است، گفت: در صندوق نوآوری و شکوفایی، وظیفه تأمین مالی شرکت‌های دانش بنیان کشور را برعهده داریم که امروز تعداد آنها بیش از ۱۰ هزار شرکت در حوزه‌های مختلف صنعت و فناوری رسیده است.

او با اشاره به سفر‌های استانی به استان‌های مختلف کشور افزود: تلاشمان بر این است که تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان‌ها را با همکاری پارک علم و فناوری و صندوق‌های پژوهش فناوری غیردولتی تسهیل و تسریع کنیم و با توان بیشتر در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.

ملکی‌پور با بیان اینکه ما ۴ دسته خدمت داریم که بیش از ۷۰ خدمت در این ۴ دسته وجود دارد، به خانواده تسهیلات، ضمانتنامه، سرمایه‌گذاری و خدمات بلاعوض توانمندسازی اشاره کرد و گفت: امروز با سرمایه ۱۰ هزار میلیاردتومانی صندوق موفق شدیم بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان انواع خدمات را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان قرار دهیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که در این رویداد ۳ روزه به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان استان فارس خدمات صندوق را معرفی و بتوانیم ۵۰ شرکت از مسیر خط اعتباری که به صندوق استان دادیم تا سقف هر کدام ۸ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ترجیحی تامین مالی کنیم.

او بیان کرد: با توجه به جهش تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان که بتوانند مقدار تولید خود را حداقل به ۲ برابر و فروش خود را به ۳ برابر در سال جاری برسانند ضمانتنامه تعهد پرداخت می‌دهیم و آنها را به شبکه بانکی برای دریافت تسهیلات تا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان معرفی می‌کنیم.

ملکی‌پور در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید به معرفی "برنامه توانا" که کمک به شرکت‌های دانش بنیان در راستای افزایش ظرفیت محصولات دانش‌بنیان؛ "هزار فناور" که کمک به ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان نوپا از طریق اعطای تسهیلات کم‌بهره تبدیل به شرکت‌های فناور می‌شوند، نیز اشاره کرد و گفت: یکی از بازیگران اصلی اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور صندوق‌های پژوهش فناوری غیردولتی هستند و نقش مهمی در تامین مالی خُرد (شرکت‌های کوچک و متوسط) در حوزه‌های دانش‌بنیان و حوزه‌های نزدیک به آن فعالیت دارند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: حدود ۷۰ صندوق پژوهش فناوری غیردولتی در کشور داریم، این صندوق‌ها بر ۳ دسته از جمله صندوق‌های استانی، صندوق‌های تخصصی از جمله فناوری نانو، کشاورزی و ...، صندوق دانشگاه‌های مادر نیز هستند که صاحب صندوق ماور در راستای کمک به کارآفرینی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کمک می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار