حزب قانون اساسی آزاد تونس همه پرسی این کشور را تحریم می‌کند

رهبر حزب قانون اساسی آزاد تونس اعلام کرد که این حزب هرگونه همه پرسی در خصوص تغییرات سیاسی را تحریم می‌کند و با آن مخالف است.

عبیر موسی، ضمن مخالفت با هرگونه همه پرسی، از تعهد حزبش برای مخالفت با تغییرات سیاسی در تونس خبر داد. النهضه، حزب اصلی مخالف تونس نیز درخواست همه پرسی رئیس جمهور را رد کرده است. راشد الغنوشی،  رئیس مجلس منحل شده تونس نیز  بر مخالفت با تصمیم قیس سعید برای انحلال پارلمان تاکید کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، راشد الغنوشی در مصاحبه با این شبکه گفت تصمیم قیس سعید را نمی‌پذیریم و این تصمیم، تهدیدی برای تونس و امنیت آن است. با همه ابزار‌های مسالمت آمیز در برابر این دستور، ایستادگی خواهیم کرد. ما یک جنبش مدنی هستیم که بر اساس رایزنی با شرکای خودمان، در برابر این دستور ایستادگی خواهیم کرد.

قیس سعید، رئیس جمهور تونس دیروز تاکید کرد انتخابات پارلمانی در این کشور تا سه ماه دیگر برگزار نخواهد شد. سعید که با انحلال پارلمان، دولت و شورای عالی قضایی، قدرت را در این کشور به طور کامل در دست گرفته است، قبلا نیز گفته بود که کمیته‌ای را برای بازنویسی قانون اساسی تشکیل خواهد داد، آن را در ماه جولای به همه پرسی می‌گذارد و سپس انتخابات پارلمانی را در دسامبر برگزار می‌کند.

سعید در تازه ترین اظهاراتش، اراده ملت را تعیین کننده سرنوشت سیاسی تونس دانست و گفت: هر کسی می‌خواهد مهلت ۹۰ روزه برگزاری انتخابات را عملی کند، در توهم قرار دارد. نمی‌دانم این تفسیر را از کجا آورده اند و چه کسی خود را مفتی تونس در زمینه قانون اساسی منصوب کرده است.

رئیس جمهور تونس خاطر نشان کرد که تونس وارد مرحله جدیدی از تاریخ خود شده است و هر کسی که تصور می‌کند می‌تواند قانون اساسی را تفسیر کند، در توهم قرار دارد. به گفته سعید، گفتگو با کسانی که می‌خواستند کشور را نابود و بین مردم دو دستگی ایجاد کنند و به خشونت متوسل می‌شوند، صورت نخواهد گرفت.

قیس سعید، قانون را تعیین کننده امور دانست و به همه کسانی که به دنبال ضربه زدن به معیشت شهروندان تونسی در ماه رمضان هستند، هشدار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار