از ابتدای نوروز تاکنون بیش از ۳۳ هزار مسافر نوروزی در پایگاه‌های آموزش و پرورش خراسان جنوبی اسکان یافته‌اند.

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز در بازدید از پایگاه اسکان شهر دیهوک شهرستان طبس گفت: از ابتدای نوروز تاکنون بیش از ۳۳ هزار مسافر نوروزی در پایگاه‌های آموزش و پرورش استان اسکان یافته اند، که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۲۸ نفر در قالب ۴ هزار و ۸۴۷ خانوار توسط دو پایگاه اسکان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان طبس پذیرش شده و در مدارس این شهرستان اسکان یافته اند.

او گفت: در این مدت ۳۱۰ نفر از کارشناسان اداری، مدیران و کادر اجرایی مدارس با ستاد اسکان آموزش و پرورش در ۱۴ پایگاه، مشارکت داشته اند.

واقعی گفت: در نوروز ۱۴۰۱، ۹۸ مدرسه با یک هزار و ۴ کلاس درس برای اسکان مسافرین نوروزی آماده شده است، که از این تعداد ۱۴۰ کلاس در گروه ویژه، ۳۴۷ کلاس در گروه الف و ۵۳۶ کلاس نیز در گروه ب قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تاکنون پایگاه‌های اسکان نوروزی طبس از پرکارترین پایگاه‌های استان در پذیرش میهمانان نورزی بوده است.

واقعی از این شهرستان به عنوان عروس ایران یاد کرد و گفت: طبس در زمره یکی از غنی‌ترین مناطق کشور به لحاظ ثروت ملی قرار دارد و مردمانش همانند دیگر مردم خراسان جنوبی، آرایی نژاد اند که به لهجه فارسی دَری و با آهنگ و آوای شیرین خراسانی با یکدیگر صحبت می‌کنند.

طبیعت شهرستان طبس ترکیبی از بیابان و کویر بوده و یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین شهر‌های خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.