همزمان با بهار قرآن انجام شد؛

آغاز آموزش حضوری دانش آموزان کردستانی

در بهار طبیعت و همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و آغاز بهار قرآن، تمامی مدارس استان کردستان بازگشایی و آموزش حضوری دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی شروع شد.

صبح امروز مراسم نمادین شروع بکار مدارس با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان در دبستان دخترانه آزادگان ناحیه دو سنندج برگزار شد.

مدیر کل آموزش  پرورش کردستان گفت:با توجه به آسیب‌های تعطیلی مدارس در ایام کرونا آموزش حضوری دانش آموزان باعث پایداری و عمیق شدن یادگیری می‌شود.

رشید قربانی گفت: بر همین اساس و با توجه به کاهش همه گیری کرونا، ستاد ملی مدیریت کرونا به این نتیجه رسید که مدارس از ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ بازگایی شود و امروز شاهد برگزاری مجدد مدارس و آغاز آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس استان هستیم.

او می گوید:تجارب ملی و بین المللی نشان می‌دهد که کمترین انتقال بیماری در سطح مدارس مشاهده شده و بیشترین مسائل بهداشتی نیز در مدارس رعایت می‌شود، و هم چنیبن با دریافت واکسن در جامعه و در گروه‌های سنی مختلف، سطح ایمنی مردم بالا رفته  و در نتیجه مدارس آماده بازگشایی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت:رعایت دستور العمل های بهداشتی توسط اولیا، دانش آموزان و مدارس ،استفاده از ماسک هم چنان مورد تاکید است تا ان شاء الله این بیماری ریشه کن شود و ضد عفونی کردن کلاس‌های درس و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مورد انتظار است تا فعالیت مدارس تداوم و کم آموزی دانش آموزان جبران شود.

به گفته قربانی فعالیت کلاس‌های درس بدون گروه بندی خواهد بود و به منظور ارائه خدمات حمل و نقل دانش آموزان، مدیران مدارس باید با همکاری انجمن اولیاء و مربیان در این خصوص برنامه ریزی کنند.

او گفت: از دانش آموزانی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکرده اند درخواست می کنیم با دریافت واکسن متناسب با شرایط سنی، در راستای افزایش ایمنی همکاری کنند و اگر دانش آموزی دارای علائم بیماری بود با تایید پزشک و هماهنگی مدرسه می‌تواند به صورت محدود در مدرسه حاضر نشود.

در پایان این مراسم دانش آموزان به همراه معلمان خود در کلاس‌های درس حاضر شدند و آموزش حضوری دانش آموزان آغاز شد.

گفتنی است همزمان با سراسر کشور، صبح امروز آیین شروع بکار مدارس در ۳۸۰۰ مدرسه استان برگزار و بیش از ۳۱۵ هزار دانش آموزان استان در کلاس‌های درس حاضر و آموزش حضوری دانش آموزان آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.