فرماندار شهرستان حمیدیه:

اصلاح الگوی کشت با توجه به کمبود آب در حوضه کرخه ضروری است

هاشمی گفت: سازمان‌های جهاد کشاورزی و آب و برق کشاورزان را نسبت به رعایت الگوی کشت تابستانه به دلیل بحران آب در حوضه رودخانه کرخه آشنا کنند.

شاهین هاشمی در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان حمیدیه گفت که با توجه به پیش بینی کمبود شدید آب در حوزه کرخه و محدودیت‌های شدید در کشت محصولات زراعی در تابستان پیش رو می‌طلبد که به کشاورزان در این خصوص اطلاع رسانی انجام شود تا آن‌ها از وضعیت آب در استان مطلع باشند.

او افزود: اولویت در این شهرستان تامین آب شرب شهر و روستاها، آب دام و احشام، باغات، کشت‌های دائمی و مزارع پرورش ماهی است.

به گفته آقای هاشمی با توجه به پایین آمدن تراز آب حوضه رودخانه کرخه ضروری است نسبت به لایروبی رودخانه و نهر‌های انتقال آب در محدوده شهرستان اقدام شود.

فرماندار حمیدیه از اداره شیلات شهرستان نیز خواست با توجه به بحران شدید آب در حوضه رودخانه کرخه، پیش بینی آب مورد نیاز را در این بخش انجام دهد و به سازمان آب و برق اعلام کند.

آب مورد نیاز شهرستان‌های غرب خوزستان از جمله شهرستان‌های دشت آزادگان، حمیدیه و هویزه و اهواز از رودخانه کرخه تامین می‌شود که به دلیل کاهش چشم گیری بارش باران و برف در بالادست این رودخانه از پارسال شاهد کاهش آورد آب به پشت سد کرخه بوده.

تیر ماه پارسال نبود آب کشاورزی تبدیل به یک بحران در خوزستان شد که به اعتقاد فعالان و کارشناسان اجتماعی دلیل عمده آن تمکین نکردن کشاورزان از سازمان جهاد کشاورزی در خصوص رعایت شدن الگوی کشت و نظارت ناکافی دستگاه‌ها بر کشت محصولات پر مصرف بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار