۲۴۳ کودک مبتلا به اتیسم زیر چتر حمایتی بهزیستی قزوین

سرپرست اداره کل بهزیستی قزوین گفت: ۲۴۳ کودک مبتلا به اختلال طیف اتیسم زیر پوشش بهزیستی قزوین قرار دارند و از خدمات این سازمان بهره مند می‌شوند.

علی دهباشی پور با اشاره به حمایت بهزیستی از ۲۴۳ کودک مبتلا به اختلال طیف اتیسم در استان گفت: اتیسم یک نوع اختلال است که مبتلایان به آن، کمبود‌هایی در زمینه ارتباطات و اجتماعی شدن، علایق محدود و رفتار‌های تکراری دارا هستند.

 این افراد مشکلاتی در عملکرد مغز و دستگاه عصبی دارند که همزمان با رشد فرد بر هیجان، توانایی یادگیری و حافظه او تاثیر منفی می‌گذارد.

اختلال اتیسم دارای برخی علائم و نشانه است که مشخص‌ترین آن ناتوانی در مهارت‌های گفتاری و ارتباطی، تاخیر کلامی، وابستگی شدید به عادت‌های زندگی، واکنش غیر منتظره به صداها، بوها، مناظر و لمس، درک نکردن احساسات و حالات عاطفی دیگران، تمرکز وسواسی بر روی اشیا، برقرار نشدن تماس چشمی و رفتار‌های کلیشه‌ای و تکراری است.

 اشاره نکردن به اشیا دور تا ۱۴ ماهگی و واکنش نداشتن به نام خود تا ۱۲ ماهگی از شایع‌ترین علائم اتیسم است.

 این اختلال با مصرف دارو و ارائه خدمات گفتار درمانی، کار درمانی، فیزیوتراپی و آموزش مهارت‌ها کنترل می‌شود.

 بهزیستی قزوین در راستای مسئولیتی که دارد، خدماتی، چون حق پرستاری، مستمری، هزینه ایاب و ذهاب جهت آموزش مهارت‌ها و تسهیلات قرض الحسنه بانکی را به خانواده‌های دارای ۲ فرزند اتیسمی و خرید خدمت ارائه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار