رییس مرکز بهداشت شهرستان شوش گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۲۴۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شد

فیض الله دیناروند گفت: یک هزار و ۱۸۶ مورد از این بازرسی‌ها مربوط به بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و آرایشی بهداشتی و ۲۷۷ مورد مربوط به بازرسی از اماکن عمومی بوده است.

به گفته او ۱۶۵ مورد بازرسی مشترک به همراه سایر ادارات شهرستان شوش در این مدت انجام و ۱۵۷ اخطاریه بهداشتی پیرو این بازرسی‌ها برای مراکز متخلف صادر و ۱۰ مرکز پلمب شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوش می‌گوید: به منظور نظارت بر بهداشت آب آشامیدنی در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان شوش در ایام نوروز، تعداد ۵۲۹ مورد کلرسنجی و ۳۱ مورد نمونه برداری میکروبی از شبکه توزیع آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های منطقه و همچنین ۲۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام شد.

این مقام مسئول از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مدافعان سلامت شهرستان شوش در ایام نوروز به ۲۰ هزار و ۹۰۳ مورد، مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور خبر داد.

آقای دیناروند گفت: همچنین طی مدت اجرای طرح سلامت نوروزی، تعداد ۲ هزار و ۶۶۱ دُز واکسن کرونا به همشهریان، میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور تزریق شد.

 رییس مرکز بهداشت شهرستان شوش می‌گوید: طی این مدت تنها ۴ مورد مثبت کرونایی سرپایی در شهرستان شوش تشخیص داده شد و موارد بستری و فوتی در مدت تعطیلات نوروزی صفر بود.

این مقام مسئول از قرار گرفتن شوش در وضعیت آبی کرونایی  از اوایل اسفند ۱۴۰۰ تاکنون  خبر داد و از شهروندان خواست همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و اقدام به تکمیل واکسیناسیون خود و خانواده نمایند.

طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۱ همزمان با کل کشور از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.