استاندار همدان گفت: تولیدات دانش بنیان باید منجر به اشتغالزایی شود نه اینکه به کارگیری نیروی انسانی کاهش یابد.

علیرضا قاسمی فرزاد در نشستی با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با ورود به عرصه تولیدات فناورانه و دانش بنیان و افزایش بهره‌وری، انرژی کمتری صرف امور می‌شود و در این رابطه نیروی انسانی کاهش می‌یابد، اما بر این اساس نباید ربات و دستگاه جایگزین انسان شود و اشتغال افراد باید همچنان مدنظر باشد.

رهبر انقلاب امسال را سال تولید ، دانش بنیان و اسشتغال نامگذاری کردند.

او گفت: حمایت از طرح های عمرانی حوزه سلامت ضروری است و یکی از این ظرفیت‌ها توسعه فیزیکی فضای شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه است که با توجه به وجود ۵۲ شرکت دانش‌بنیان در استان، توسعه ظرفیت فیزیکی و امکانات مورد نظر در راستای حمایت از تولیدات دانش بنیان اجتناب‌ناپذیر است.

استاندار همدان گفت:در این ۲ سال با وجود تحریم‌ها، کمبود‌ها و مشکلات متعدد و فشار روانی بیرونی و داخلی با کرونا مقابله کردیم و کادر درمان از این همه فشار خسته نشدند و به هر ترتیبی با همه نارسایی‌ها مقاومت کردند.

قاسمی فرزاد گفت: زحمات طاقت فرسا و ارزشمند کادر درمان در مقابله با کرونا در تاریخ ثبت می‌شود و به عنوان برگی زرین در صفحه افتخارات حوزه سلامت به یادگار خواهد ماند و امسال پس از ۲ سال کرونایی مردم با آرامش و راحتی سفر کردند.

اوگفت: تخصص و تعهد از جمله معیار‌های مورد نظر در انتصاب مدیران است و در این راستا فسادستیزی و عدالت محوری و اعتقاد به گفتمان دولت به ویژه در خدمت به مردم بیشتر مورد توجه است و مدیران با این چارچوب و معیار گزینش و انتخاب می‌شوند.

استاندار همدان گفت: موضوع جذب و حفظ دانشجویان خارجی باید با توسعه ظرفیت‌ها مورد توجه باشد، گردشگری سلامت بیشتر مورد توجه قرار گیرد و زیرساخت‌های مورد نظر فراهم شود، همچنین فراهم‌آوری زمینه پیوند کلیه و مغز استخوان مورد حمایت ما خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیزگفت: تلاش ما در دانشگاه بر این است که در حوزه تولید دانش بنیان اقداماتی جدی صورت گیرد که دانشگاه را برجسته و رو به جلو پیش ببرد.

محمد مهدی مجذوبی گفت: طی چهار سال آینده، ۲۰ درصد به ظرفیت سالانه پذیرش دانشجویان اضافه می‌شود و ما باید برای ظرفیت فیزیکی آموزش این دانشجویان برنامه‌ریزی داشته باشیم.

کمبود فضای آموزشی یکی از دغدغه‌های حوزه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

تجهیز بیمارستان اکباتان از اردیبهشت آغار می شود

او گفت: بیمارستان اکباتان یکی از طرح های مهم و اثرگذار استان است که از اردیبهشت ماه روند تجهیز آن آغاز می‌شود، همچنین بیمارستان تخصصی زنان و نوزادان فاطمیه در هفته سلامت افتتاح می‌شود و در حوزه دانشجویی نیز خوابگاه شهید همدانی افتتاح شده و پذیرش دانشجو را آغاز کرده و خوابگاه ریحانه۲ با ظرفیت پذیرش ۵۰۰ نفر در دست اقدام است که امیدوار هستیم تا مهرماه امسال به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان  از راه‌اندازی خوابگاه متأهلان به منظور تقویت سیاست‌های فرزندآوری و جوانی جمعیت خبر داد و گفت: اگر افزایش ظرفیت‌ها در این حوزه متناسب با برنامه‌ریزی پیش رود می‌توانیم در سرفصل خوابگاه دانشجویان متأهل در کشور صاحب امتیاز باشیم.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.