مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: تلاش در راستای به ثمر رساندن و بهره‌برداری از پروژه‌های آغاز شده در سال‌های گذشته یکی از مهمترین اولویت‌های هدف‌گذاری شده این اداره کل برای سال جاری است.

عرفان مرادی گفت: سال گذشته ۶۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه ساخت و به بهره برداری رسید و گام‌های بلندی در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای استان برداشته شده که از جمله آنها، ایجاد تحرک و شتاب مناسب به منظور ارتقای برخورداری از میزان سطح بزرگراه و راه اصلی است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: تعیین تکلیف و ادامه عملیات اجرایی قطعات بزرگراه کرمانشاه- میاندوآب، عملیات اجرایی چهارخطه گردنه صلوات‌آباد- سنندج و پیشرفت بیشتر از ۸۵ درصد پروژه در طول سال گذشته، ایجاد تحرک در تکمیل باند دوم بیجار- دیواندره و اجرای چهارخطه سقز به بانه از جمله پروژه‌هایی است که امسال نیز تلاش می‌شود با همت مضاعف و جذب اعتبارات لازم نسبت به ادامه عملیات اجرایی این پروژه‌ها با شدت وجدیت بیشتری کار شود.

او می گوید: برای امسال، هدف‌گذاری این اداره کل در این زمینه سرعت بخشی و تلاش حداکثری در بهره‌برداری و پیشرفت مناسب فیزیکی پروژه‌های سنندج- مریوان، واریانت تیژتیژ- گاران، پروژه بیجار- همدان، کامیاران- سروآباد- مریوان و در حال اجرای استان است.

مرادی گفت: در بحث راه نیز کار‌های بزرگی آغاز شده و یکی از اهداف تعیین شده در سال جدید تلاش در راستای جذب و تامین اعتبار لازم به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران است، ضمن اینکه نظارت جدی بر ساخت و ساز‌های استان انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان  گفت: یکی از کار‌هایی که سال گذشته با جدیت دنبال آن بودیم، بحث حفاظت از اراضی و رفع تصرف از اراضی ملی بود و اقدامات مناسبی انجام شد که این مورد امسال نیز با جدیت و هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی ادامه خواهد یافت.

او گفت: سنددار کردن اراضی ملی در استان کردستان به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو از جمله اقداماتی است که از اولویت‌های هدف‌گذاری شده به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: پیگیری مسائل حوزه شهرسازی از جمله تصویب طرح‌های تفصیلی و ناحیه‌ای، جلسات کارگروه‌های تخصصی امور زیربنایی، کمیسیون ماده ۵، اطلاع‌رسانی مصوبات کمیسیون سیما و منظر و تصمیم‌گیری‌های لازم به منظور بهبود فضای شهری از دیگر اولویت‌های این اداره کل در سال جاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.