مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: از مجموع هفت میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر ورودی به اصفهان در تعطیلات نوروزی امسال، بالغ بر یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر در مکان‌های اقامتی اسکان یافتند.

علیرضا ایزدی شمار تخت‌های اقامتی را در اصفهان حدود ۳۷ هزار عدد برآوردکرد و گفت: لازم است که این تعداد به ۱۶۰ هزار تخت افزایش یابد.

او میزان درآمد میراث فرهنگی اصفهان از سفر گردشگران در ایام نوروز به این خطه را بالغ بر پنج میلیارد تومان تخمین زد و گفت: این درآمد به خزانه دولت واریز و صرف زیر ساخت‌ها می‌شود.

تنها با جذب سرمایه‌گذار در صنعت ساخت هتل‌سازی، بوم‌گری و اقامتگاه می‌توانیم به درآمد مطلوب از صنعت سبز گردشگری دست یابیم، گردشگری یک صنعت سبز است که محرک اقتصادی جوامع پیشرفته شناخته شده و مبنای بسیاری از اقتصادهاست.

به گفته او در زمینه جذب گردشگر و اسکان ارائه خدمات متنوع، ساخت اقامتگاه با سطوح متفاوت برای اقشار مختلف با سطح درآمد‌ها کم تا زیاد بسیار ضعیف عمل کردیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان معتقد است زاینده‌رود نقش اول را جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد اگر بخواهیم به صنعت سبز گردشگری دست یابیم لازمه آن احیای دائمی زاینده رود است.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های ' وزوان'، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.


مبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.